Performancing Metrics

حرکت بازار سرمایه منوط به تحولات نرخ دلار | اتاق خبر
کد خبر: 332028
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 22:11
یک تحلیلگر مسائل بازار سرمایه حرکت بازار سرمایه را منوط به تحولات دلار دانست و گفت: سیاست‌‌های دولت سرعت حرکت صنایع را تعیین می‌کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، علی عسگری مارانی امروز همزمان با چهلمين سالروز عرضه سهام سرمايه‌ گذاري ملي ايران و نواخته شدن زنگ معاملات بورس تهران در تالار حافظ در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در شرایط فعلی بورس، آیا بازار سرمایه نیازمند کمک دولت است، یا اینکه بازار باید به روند خود ادامه دهد، گفت: حرکت بازار سرمایه منوط به تحولات دلار است و سیاست‌های دولت سرعت حرکت صنایع را تعیین می کند و امیدواریم که سیاست های دولت در راستای تولید و اشتغال باشد.

این کارشناسا مسائل بازار سرمایه با تاکید براینکه بازار سرمایه تصمیم گیر نرخ دلار نیست، اظهارامیدواری کرد که سیاست های دولت نباید بر اساس اقتصاد سیاسی باشد.

وی با اشاره به نقش موثر نرخ دلار در بازار سرمایه اظهارداشت: در حالی که نرخ حقوق و دستمزد کارگران در سال جاری ۱۶ درصد رشد داشته بنابراین اگر نرخ دلار افزایش نباید صادرات بسیاری از بخش با مشکلاتی مواجه می شود.

عسگری مارانی تصریح کرد: نرخ دلار باید متناسب با نرخ تمام شده بنگاه ها هماهنگ باشند زیرا تنها در این صورت می توان از دمپیگ کالاهایی وارداتی جلوگیری کرد و تولید داخل را به حرکت درآورد.

وی با اشاره به نام گذاری سال جاری  «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: اگر نگاه دولت، تصمیم گیران وقانون گذاران به این مساله باشد که توان تولیدی کارخانجات افزایش یابد می توان براساس اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد.

مدیر عامل سرمایه گذاری ملی ایران با اشاره به برجام و رفع تحریم ها اظهارداشت: بعد از جریان برجام به دلیل طولانی بودن مدت تحریم ها ابهامات زیادی وجود دارد بنابراین هم اکنون نیاز به حرکت جسورانه مدیران داریم.

وی با بیان اینکه شرکت های خودروسازی نیاز به فروش و منابع مالی دارند و این درحالی است که نقدینگی ۹۵۰ هزار میلیارد تومانی همانند آبی راکد است که باید به حرکت درآید، گفت: اگر سپرده قانونی بانک ها کاهش یابد می توان این مشکل را حل کرد.

این تحلیلگر مسائل بورس اظهارداشت: علاوه بر این رفع سیاست های تنبیهی برای بخش مسکن همانند بالارفتن مالیات نقل و انتقال، وضع مالیات بر ارزش افزوده و دریافت مالیات از خانه های خالی می تواند بخش مسکن را به حرکت درآورد و در همین راستا نیز سایر صنایع وضعیت مطلوبی می یابند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سیاست گذاری های دولت برای بخش های مختلف، تصریح کرد: البته پیشنهاداتی مبنی بر متوقف شدن اقدامات تنبیهی برای بخش مسکن در برنامه ششم توسعه ارایه شده است.

عسگری مارانی اظهارداشت: بازار سرمایه در دو تا سه ماه آخرسال گذشته روند مطلوب بازار را «پیش خور» کرد و این در حالی است که وضعیت نقدینگی در شرکت ها با مشکلاتی مواجه است و به همین دلیل بنگاه ها در سال جاری نباید به دنبال تقسیم سود باشند.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید