Performancing Metrics

ورود ۸۴۴ هزار سهامدار جدید به بورس در سال ۹۴ | اتاق خبر
کد خبر: 332032
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 22:30
مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از صدور ۸۴۴ هزار کد سهامداری جدید در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، مطهره مروج گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی در سال گذشته ۸۴۴ هزار کد سهامدار جدید در بازارسرمایه صادر کرد تا تعداد کدهای سهامداران این بازار به رقم ۸ میلیون و ۸۴۱ هزار کد برسد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۵۰۶ هزار مرد و ۲ میلیون و ۸۰ هزار زن در بازار سرمایه کد سهامداری دریافت کرده اند، ضمن اینکه بیش از ۳۶ هزار کد حقوقی و ۵۶۰ کد سهامدار خارجی نیز صادر شده است.

مدیر امور ناشران سمات درباره اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن افزود: همچنین در سال گذشته ۲۵۰ هزار نفر با خرید اوراق تسهیلات حق مسکن وارد فرآیند دریافت این تسهیلات شدند.

مروج اظهار با بیان اینکه ۶۳۸۳  نماد در بازار سرمایه ایران وجود دارد اظهار داشت: در مجموع ۴۱۰ نماد در بورس تهران، ۴۹۱ نماد در فرابورس، ۴۵ نماد در بورس کالا و ۵۴۳۷ نماد در بورس انرژی در پایان سال ۹۴ فعال بودند.

وی درباره سهامداران فعال بازار سرمایه در اسفندماه ۹۴ گفت: ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ کد دستکم یک تا ۱۰ خرید، ۲۱ هزار و ۹۶۷ کد بین ۱۱ تا ۲۰ خرید و ۲۹ هزار و ۸۹۲ کد بیش از ۲۰ خرید را در ماه گذشته انجام دادند.

مروج در خصوص کوچکترین سهامداران بازار سرمایه گفت: ۱۱ کد سهامداری در اسفندماه گذشته برای نوزاداران در کشور صادر شد که تهرانی ها بیشترین صدور کد سهامداری را در این مدت به خود اختصاص داده اند.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید