Performancing Metrics

اعلام آمادگی اتریشی ها برای سرمایه گذاری مشترک در صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران | اتاق خبر
کد خبر: 332033
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 16:15
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران خبر داد:
موافق قدیری اهداف سفر را تشویق سرمایه گذاران اتریشی جهت ورود به صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، مذاکره جهت انتقال تکنولوژی و فناوری های نو و حضور شرکت های دانش بنیان اتریشی به صنعت دامپروری کشور اعلام کرد.

اتاق خبر- رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران درباره دستاوردهای سفر به کشور اتریش و هیأت همراه که قرار بود ریاست محترم جمهور نیز در این سفر حضور داشته باشند اما به دلایل امنیتی سفر  ایشان لغو شد، گفت: در این سفر نمایندگان  بخش دامپروری کشور  از انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران و شرکت افزودنی های ایتوک فردا به عنوان نماینده بایومین اتریش حضور داشتند و در مدت حضور در وین مذاکرات خوبی را با شرکت های مطرح تولید کننده مکمل و مواد افزودنی خوراک دام، طیور و آبزیان اتریش داشتیم و با آن ها جهت سرمایه گذاری در صنعت خوراک دام ایران جلسات خوبی را برگزار کردیم.

مجید موافق قدیری با اشاره به این نکته که کشور در زمان تحریم، دوران سختی را گذرانده است، افزود: تحریم باعث شد که ورود تکنولوژی و فناوری ها نو در صنعت دامپروری و خوراک دام که از صنایع استراتژیک و با اهمیت کشور می باشد قطع شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران  با اشاره به استقبال بسیار گرم طرف اتریشی از هیأت ایرانی، تأکید کرد: سخنان سنجیده رییس پارلمان بخش خصوصی کشور، باعث افزایش قدرت چانه زنی ما در مذاکراه با طرف های اتریشی شد.

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران افزود: ما فعالیت  خود را جهت توسعه روابط بین الملل صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران را از اتریش آغاز کردیم و از روز پس از بازگشت از آن کشور اطلاعات خوبی با شرکت های طرف مذاکره با اتریشی از جمله موسسه بایومین رد و بدل شده است، که به همین منظور نیز در روزهای آتی سفر مجدد به اتریش خواهیم داشت.

موافق قدیری اهداف سفر را تشویق سرمایه گذاران اتریشی جهت ورود به صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، مذاکره جهت انتقال تکنولوژی و فناوری های نو و حضور شرکت های دانش بنیان اتریشی به صنعت دامپروری کشورمان اعلام کرد.  

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران تاکید کرد: مذاکره با شرکتهای مطرح از جمله بایومین و دعوت از سرمایه گذاران اتریشی جهت بازدید از پتانسیل های بالقوه صنعت خوراک دام و دامپروری کشورمان و برخی از پروژه های ملی و فراملی از دیگر برنامه های این سفر بود.

وی در تشریح دیدار برخی از شرکتهای اتریشی در زمینه خوراک دام از جمله بایومین گفت: این شرکت از موسسات پیشتاز جهان با تمرکز بر تولید افزودنی های خوراک در صنعت دامپروری و ارائه خدمات جهت گسترش سلامتی دام و تولید اقتصادی است. شرکت بایومین بخشی از مجموعه های گروه Erber  است که در سال 1983 در کشور اتریش تاسیس شده است و در طی 30 سال اخیر تحقیقات گسترده ای در زمینه کنترل مایکوتوکسین ها، تولید ترکیبات محرک رشد غیر آنتی بیوتیکی وتاکید بر تولید محصولات بر پایه نوآوری و تکنولوژی انجام داده است.

عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: آزمایشگاه های تحقیقاتی این شرکت در زمینه مایکوتکسین ها به قطب کنترل و تحقیقاتی مایکوتوکسین ها در جهان تبدیل شده است و در این سفر مقررشد در این زمینه با انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران مشارکت بیشتری جهت نمونه برداری و آزمایش نمونه های خوراک دام ایران داشته باشند زیرا تحقیقات و بررسی های جهانی این شرکت در زمینه پراکندگی مایکوتوکسین ها در تمام فصول سال به منبع مورد استناد مراجع بهداشتی و اقتصادی جهان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: در طی این مذاکرات و قرار‌دادها مطمئنا توسعه پایدار، انتقال تکنولوژی و نگاه همه‌جانبه برای سرمایه‌گذاری مشترک دیده شده است. البته به نتیجه رسیدن آنها در یک زمان کوتاه ممکن نخواهد بود بلکه برای به نتیجه رسیدن نیاز به زمان بیشتری است برای همین نمی‌توان انتظارداشت که در کوتاه‌مدت رفاه ایجاد شود، اما آنچه در سال 1395 برای اقتصاد کشور می توان پیش‌بینی کرد گشایش و حضور بیشتر و پررنگ تر بخش خصوصی است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه اکنون سرمایه گذاران خارجی به کشورمان، به عنوان امیدبخش ترین اقتصاد نوظهور اشاره و توجه می‌کنند، گفت: البته ما باید هوشیار باشیم چرا که اولویت ما در استفاده از این منابع سرمایه گذاری در بخش های صاحب اولویت است و گزارش های اقتصادی نشان می دهد یکی از حلقه های صنعت کشاورزی که پتانسیل جذب سرمایه گذاری خارجی را دارد صنعت استراتژیک خوراک دام و طیور ایران است.

رییس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در ادامه گفت : تاکیدی که در این سیاست ها و پتانسیل ها به سرمایه گذاران اتریشی وجود دارد تاکید بر تولید صادرات گراست و خود سرمایه گذاران خارجی نیز می دانند برای موفقیت در اقتصاد لازم است یک شریک ایرانی داشته باشند. بخش خصوصی باید آمادگی لازم را در این بخش داشته باشد به ویژه اینکه دولت در این خصوص مشوق هایی برای سرمایه گذاری در نظر گرفته است که مهمترین مشوق بهبود محیط کسب و کار داخلی است.

موافق قدیری با بیان اینکه رشد ما باید درون زا و برون نگر باشد گفت:  لازم است تولید داخلی را تقویت کنیم اما نگاه صادرات گرا را به طورجدی دنبال کنیم. یکی از اصلی ترین فواید حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران این است که به ما امکان بازارگشایی صادراتی می دهد.

وی در انتها با بیان اینکه اتریش از دهه 90 در کلیه حلقه های صنعت کشاورزی از جمله تولید غلات و محصولات پروتئینی (شیر و گوشت) به خودکفایی رسیده ، گفت: حدود 10 درصد از جمعیت هر استان در اتریش در بخش کشاورزی فعالیت می کنند.

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید