Performancing Metrics

تعطیلی برخی از برندهای معروف تولید لباسشویی | اتاق خبر
کد خبر: 332035
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 15:36
به گفته رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی، بسیاری از برندهای معروف تولید لباسشویی تعطیل شده‌اند و یا برخی از آنها با 10 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

اتاق خبر: علی جمالی اظهار کرد: بسیاری از برندهای معروف تولید لباسشویی داخلی که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود فقط با 40 تا 60 درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند و آنهایی که دولتی هستند بعضا تعطیل شده و یا فقط با 10 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

 

تولیدات لباسشویی 40 درصد از بازار مصرف را تامین می کند

 وی افزود: حدود 40 درصد از بازار مصرف را تولیدات داخلی لباسشویی به خود اختصاص داده و بقیه نیاز بازار را برندهای خارجی تامین می کند چون تمایل مردم به تولیدات خارجی بیشتر است.

 به گفته جمالی در بخش کولرهای گازی نیز حدود 5 درصد از بازار مصرف را تولیدات داخلی جوابگو است و 95 درصد بقیه از خارج وارد می‌شود.

 رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع برودتی، تهویه مطبوع و لباسشویی در عین حال بیان کرد: در زمینه تولیدات شوفاژ و چیلر وضعیت خوبی داریم و می توان گفت تولیدات داخلی در این بخش حدود 80 درصد نیاز بازار را تامین می‌کند.

  

گلایه از عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی

 وی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی گفت: دولت باید کاری کند قیمت تمام شده کالاها کاهش پیدا کند تا بتوانیم با کالاهای خارجی رقابت کنیم چون متاسفانه به دلیل ارزان بودن قیمت تمام شده کالاهای خارجی، بدون حمایت دولت قادر به رقابت با آن ها نیستیم.

 رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی با بیان اینکه دولت باید دست از تولید بکشد اظهار کرد: قدرت تولید داریم ولی با توجه به عدم حمایت دولت مشکلات روز‌به‌روز بیشتر می‌شود.

 

 ارائه وام تولید به دلالان و واسطه‌ها !

  جمالی همچنین با اشاره به ضرورت تسریع در تک نرخی شدن ارز بر کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نیز تاکید کرده و افزود:‌ با نرخ سود تسهیلات بانکی که حدود 27 درصد است کسی نمی‌تواند کار تولیدی انجام دهد و متاسفانه حتی در بعضی مواقع شاهدیم که وام‌ها فقط به دلالان و واسطه‌ها داده می‌شود!

 وی در عین حال با اشاره به ضرورت کاهش و یا صفر شدن تعرفه گمرکی برخی کالاهایی که در کشور تولید نمی‌شود تصریح کرد: به عنوان مثال ترموستات که در صنایع مختلف لوازم خانگی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد در کشور تولید نمی‌شود ولی تعرفه گمرکی آن 15 درصد است و این در حالی است که تعرفه گمرکی کالاهایی که در کشور تولید نمی‌شود، باید صفر بوده و یا بسیار ناچیز باشد.

 او تصریح کرد: واردات برخی تولیدات خارجی با توجه به این‌که قطعات آنها به صورت سی کی دی (قطعات و مواداولیه) وارد می‌شود گمرکی از آنها دریافت نمی شود بنابراین تولید محصول نهایی ارزان‌تر تمام می‌شود و این موضوع به ضرر تولیدات داخلی است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید