Performancing Metrics

آمریکای جنوبی و هند بهترین بازار برای سینمای ماست | اتاق خبر
کد خبر: 332080
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1395 - 02:54
پروین حسینی بازار آمریکای جنوبی و هند را بهترین جایگاه برای محصولات سینمای ایران برشمرد.

به گزارش اتاق خبر، سید امیر پروین حسینی تهیه‌کننده سینما  در خصوص اهمیت تولیدات مشترک سینمای ایران و جهان گفت: ما حدود ده سال است که با بسیاری از کشورها تولیدات مشترک انجام می‌دهیم اما بیشتر آن‌ها هنری بودند و جنبه تجاری نداشتند. آخرین کار تجاری مشترکی که ارائه دادیم، مجموعه «ساخت ایران» بود که به موفقیت رسید. با تولید «من سالوادور نیستم» نیز بازار آمریکای جنوبی را هدف گرفتیم و اولین هدف ما نفوذ به بازار این کشور بود. از طرفی به خاطر تشابه فرهنگی زیادی که داریم حدس می‌زدیم این نیز با موفقیت روبرو شود.

وی افزود: غیر از بازار آمریکای جنوبی که فکر می‌کنم برای صدور محصولات ایرانی جایگاه مناسب و شانس موفقیت ما در آنجا بالاست، بازار هند که عوامل فیلم «سلام بمبئی» پا به آنجا گذاشتند، جایگاه خوبی در جهت تولیدات مشترک است، ورود به بازار آمریکا سخت اما نشدنی نیست اما باید پله پله جلو رفت چون قوانین آنجا راه به فیلم‌های تجاری نمی‌دهد.

وی ادامه داد: «سالوادور» غیر از آمریکای جنوبی در کانادا،آلمان،سوئد، هلند، انگلستان و امارات نیز در حال اکران است و نکته جالب فروش رفتن تمام بلیط های آن است. چه کسی فکر می‌کرد، این اتفاق رخ دهد و مخاطب فیلم را روی صندلی‌های اضافه ببیند.

این تهیه کننده اظهار داشت: زمانی که قرار شد آزیتا موگویی اکران ونکوور «سالوادور» را برعهده بگیرد، شک و اضطراب داشت. البته باید به او حق داد؛ چون ریسک بود اما از آنجایی که من با سینمای خارج از مرزها آشنایی داشتم، با هم به این اعتماد به نفس رسیدیم که موفق خواهد شد. بعد از آن به جایی رسید که برنامه اکران دوم را در نظر گرفت.

وی عنوان کرد: پس تولیدات مشترک برای ورود ارز، تبادل فرهنگی و شناساندن سینمای وطنی به دیگر کشورها موفق خواهد بود. البته برای فیلم هایی که سیاه نمایی ندارد و ایرانی بودن خود را از هر نظر حفظ کند. به عنوان نمونه بازیگران زن و مرد «سالوادور» در پوشش، دیالوگ و ... ایرانی بودن خود را نشان دادند.

پروین حسینی بیان کرد: از طرفی فیلم‌هایی که برای نمایش خارج از مرزها ایرانی بودن خود را حفظ می‌کنند، می‌توانند جلوی نگاه‌های تند و حجم تبلیغات سوء نسبت به ایران و ایرانی بایستند و سمت و سوی آنها را عوض کنند. این روند را حتی در «ساخت ایران» رعایت کردیم. در کل من و منصور سهراب پور این استراتژی را سال‌هاست پیش گرفتیم و یک تنه پیش رفتیم. امیدوارم همکاران ما این هدف را در دستور کار قراردهند و دولت نیز حمایت های لازم را انجام دهد.
 
وی عنوان کرد: سال گذشته نامه‌ای در خصوص تولیدات مشترک به دکتر ایوبی ارائه دادیم که وی بعد از بررسی از این پیشنهاد استقبال و اعلام همکاری کرد و قرار شد در سال جدید جلساتی با حضور سینماگران برگزار و از تجربیات هم در این زمینه استفاده کنیم. این موضوع باعث می‌شود بضاعت سینمای ایران در راستای تولیدات مشترک شناخته شده، اطلاعاتمان را افزایش دهیم و در نهایت به دنبال راهکار مناسب باشیم.

پروین حسینی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: به هر حال ما با کمبود سالن در سینمای ایران مواجه هستیم و این جوابگوی اکران نیست. پس زمانی که فیلمسازان ما متوجه استقبال خوب مخاطبان خارج از کشور از آثارشان شوند، غیر از تولید فیلم های هنری که همیشه در این بخش موفق بودیم، در بخش تجاری نیز بیشتر دست به کار می شوند و افق روشن تری را برای سینمای ایران و پیشرفت هرچه بیشتر خود رقم می زنند.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید