Performancing Metrics

دوست دارم خودم رسانه‌ام باشم | اتاق خبر
کد خبر: 332140
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1395 - 06:20
فیلم کوتاه ˝زندگی، جادوی تصویر؛ سینما˝ به نویسندگی و کارگردانی میدیا کیاست آماده نمایش شد.

به گزارش اتاق خبر، میدیا کیاست کارگردان و نویسنده این فیلم کوتاه در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: این فیلم کوتاه روایت جستجوی مردی در زندگی روزانه خود را نشان می‌دهد که سؤال کلی سینما چیست؟ در ذهنش نقش بسته و حال او تلاش می‌کند تا پاسخ این سؤال را که در جهان شخصی‌اش نقش بسته با در نظر گرفتن مفهوم کلی آن به نمایش درآورد.

وی ادامه داد: ما ایده‌ای را دنبال می‌کنیم که براساس اتفاق واقعی شکل گرفته است. در کش و قوس ساخت تو فیلم مستند بودیم که این سؤال برایمان پیش آمد که سینما چیست؟ و براساس شواهد، ایده کلی برای آن تعریف کردیم و با همراهی دوستان ایده‌های خام را کنار هم چیدیم و به پازلی رسیدیم که در فیلم می‌بینید.

کیاست با بیان این که بازی در این فیلم کاملاً بر مبنای فرم‌گرایی شکل گرفته است عنوان کرد: در ابتدا قرار نبود خودم بازی کنم اما از آنجایی که به دنبال هدفی بودیم تا بتوانیم آنچه را که مدنظر داریم به نمایش بگذاریم. بنابراین برای انتقال پیام باید ایده اولیه را برای همه کاملاً توضیح می‌دادم. در نهایت با دوستانم به این نتیجه رسیدیم که به جای آنکه هر بار ایده را کاملاً بازگو کنم و ساعت‌ها درباره آن صحبت کنم خودم ایفای نقش کنم.

وی افزود: البته دوستان بسیار در این زمینه کمک کردند، چرا که در این فیلم کوتاه حس بازی در دو بخش ابتدایی و انتهایی فیلم دیده می‌شود، اما در باقی مراحل، کاملاً فرم گرایی حاکم است و حرکت و خیال، بنابراین بیشتر بازی فرم‌ها را نشان داد.

کیاست درباره پخش این فیلم درفضای مجازی نیز گفت: بیشتر دوست دارم کارهایم را خودم پخش کنم و دوست دارم رسانه‌ام خودم باشم. بنابراین به صورت کاملاً شخصی دراین زمینه فعالیت می‌کنم.

منبع:هنرانلاين

نظرات
ADS
ADS
پربازدید