Performancing Metrics

هند و پاكستان یكدیگر را متهم به نقض آتش بس در كشمیر كردند | اتاق خبر
کد خبر: 332173
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1395 - 08:13
ارتش هند و پاكستان روز یكشنبه با صدور اطلاعیه های جداگانه ای، نیروهای مرزبانی یكدیگر را متهم به تیراندازی ،شلیك خمپاره و نقض آتش بس در خط كنترل در جامو وكشمیر كردند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت دفاع هند با محكوم كردن نقض آتش بس در جامو و كشمیر اعلام كرد نیروهای پاكستانی برای نخستین بار در سالجاری میلادی و بعد از 7 ماه ،آتش بس بین دو كشور در خط كنترل را نقض كردند.

«مانیش مهتا» روز یكشنبه درگفت وگویی اظهار كرد:نیروهای مرزبانی پاكستان روز یكشنبه اقدام به تیراندازی و پرتاب خمپاره در منطقه «پونچ» كشمیر كردند.

به گفته وی براثر تیراندازی نیروهای پاكستانی هیچگونه خسارت مالی و یا تلفات جانی مرزبانان این كشور گزارش نشده است .

آخرین نقض آتش بس میان دو كشور در ماه سپتامبر سال گذشته در منطقه «بالاكت» بخش «پونچ» بین دو كشور رخ داد.
یك مقام ارشد ارتش هند گفت: تیراندازی ارتش پاكستان به مواضع هند نخستین مورد نقض آتش بس در سال 2016 است.

ارتش پاكستان نیز اعلام كرد كه نیروهای هندی در ساعت 11:40 روز یكشنبه اقدام به تیراندازی بدون دلیل به سوی مرزبانان این كشور كردند .

در ادامه این اطلاعیه اضافه شده است نیروهای پاكستانی نیز پاسخی مناسبی به این اقدام مرزبانان هندی دادند.

براساس گزارش ها ،در مجموع 405 مورد نقض آتش بس در سال 2015 در خط كنترل رخ داده است كه براثر آن 16 غیر نظامی هندی كشته و 71 نفر دیگر زخمی شدند.

هند و پاكستان در سال 2003 با یكدیگر توافق آتش بس در مرز های كشمیر امضا كردند.

بخشی از كشمیر در خاك هند و بخشی دیگر در خاك پاكستان قرار دارد. هر دو كشور ادعای مالكیت بر كل كشمیر را دارند و همین موضوع یكی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاكستان از هند در سال 1947 میلادی است.

از سه جنگی كه میان هند و پاكستان 2 رقیب هسته ای منطقه رخ داده، دو بار بر سرمالكیت بر منطقه مسلمان نشین كشمیر در مرز دو كشور بوده است.

انتهای پیام/
کد: 94108
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید