Performancing Metrics

ترفند‌های حضور در توییتر برای برندها | اتاق خبر
کد خبر: 332212
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1395 - 10:45
فرصت امروز نوشت:توییتر امسال 10 ساله می‌شود. این غول رسانه‌های اجتماعی به سادگی با ارسال نخستین توییت عمومی از سوی یکی از موسسان و مدیر عامل توییتر، جک دورسی، شروع به کار کرد: «فقط توییتر من را نصب کن».

اتاق خبر - در عرض سه سال یك میلیارد توییت فرستاده شد. تا سال 2009، توییتر جای خود را به‌عنوان یك منبع خبری صحیح و موثق میان مردم باز كرد. خبر‌های داغ آن درباره رویداد‌هایی نظیر سقوط هواپیمای U.S.Airways در رودخانه هادسون قبل از پخش در رسانه‌ها به گوش مردم رسید. توییتر بعد‌ها با راه‌اندازی امكان ارسال توییت‌ها و اتخاذ رویكرد‌ها و حساب‌های تبلیغاتی به رسانه‌ای برای دسترسی كسب‌وكار‌ها به برند‌ها و مخاطبان اصلی خود تبدیل شد.

امروزه، برند‌های كوچك و بزرگ از توییتر به‌عنوان بخشی جدا نشدنی از برنامه بازاریابی خود استفاده می‌كنند. با وجود حمایت و تمركز كارمندان رسانه‌های اجتماعی روی توییتر، آنها همگی باید ابتدا از ارسال پیام كار را شروع كنند. در زیر به پنج نكته و ترفند برای استفاده بزرگ‌ترین برند‌ها از توییتر نگاهی می‌اندازیم.

ایجاد یك ریتم چند كانالی

ایجاد یك ریتم جامع در همه كانال‌های رسانه‌های اجتماعی، از توییتر گرفته تا یوتیوب برای راه‌اندازی یك كمپین بازاریابی موفقیت‌آمیز لازم و ضروری است. مخاطبان‌تان باید با مشاهده یك ویدئو یا خواندن یك توییت سریع به طور همزمان با برندینگ، داستان‌سرایی و شخصیت شما ارتباط برقرار كنند.

كمپین واكنشی را با مهارت كامل اداره كنید

راه‌اندازی یك كمپین فوق‌العاده و شگفت‌انگیز در رسانه‌های اجتماعی به چیزی فراتر از نوآوری، طنز و شوخی نیاز دارد. این اقدام همچنین اتخاذ یك رویكرد یكپارچه برای پاسخ دادن به نظرات را می‌طلبد. Old Spice، تولیدكننده دئودورانت و محصولات آرایشی و بهداشتی مردانه، زمانی در سال 2010 موج راه انداخت كه شركت به‌دلیل راه‌اندازی یكسری كمپین‌های تبلیغاتی و حضور در رسانه‌های اجتماعی با درخشش اشعیا مصطفی، بازیگر آمریكایی و بازیكن سابق تیم ملی فوتبال این كشور، یك جایزه Grand Prix را در جشنواره كن دریافت كرد.

در ادامه Old Spice دست به ارائه پاسخ‌های ویدئویی شخصی برای همه توییت‌ها و اظهارنظر‌ها در فیس‌بوك و توییتر زد. این حضور در رسانه‌های اجتماعی مختلف با حفظ پیام همیشگی برند همراه بود.

خدمت‌رسانی تركیبی به مشتری

مشتریان خواستار دریافت حمایت پایدار و چند كاناله شما، به‌صورت تلفنی، آنلاین یا ارسال توییت به حساب شما هستند. یك فرد را مسئول پاسخ دهی به آنها كنید. American Airlines یك نفر را مامور ارائه خدمات به مشتری و تبلیغ برند به طور همزمان بدون ایجاد هر گونه وقفه در انسجام آن كرده است.

به برند خود صفات انسانی بدهید

در شرایط كنونی ارسال یك توییت حاوی تبلیغات غیر‌شخصی و آیتم‌های خبری بدون اندكی فكر كردن درباره نحوه برقراری ارتباط آنها با مشتری بسیار آسان است. شهرت فراوان فروشگاه آنلاین پوشاك و كفش «Zappos» از ارائه خدمات فوق‌العاده و عالی به مشتری و در نتیجه برخورداری از یكسری طرفدار وفادار سرچشمه می‌گیرد.

 این خرده‌فروش رویكرد شخصی‌سازی شده مشابهی را در توییتر اتخاذ می‌كند. به جای اتكای صرف روی نام شركت برای مدیریت و ارسال توییت‌ها، پیام‌های تبلیغاتی و نقل قول‌های جالب، تونی هسیه مدیر عامل شركت، با شخصیت بخشیدن به برند خود، در صدد دادن هویتی انسانی به آن است. سایر كارمندان Zappos به ارسال توییت‌های صادقانه و واقعی تشویق می‌شوند.

پاسخ دادن سریع و فوری

ایمیل‌های صوتی با هدف ارائه پاسخی سریع به مشتری و نه به منظور برقراری یك ارتباط آنی ساخته می‌شوند. در همین حین، برند‌ها نیز می‌توانند از توییتر برای واكنش نشان دادن به سوالات مشتری و رویداد‌های اخیر بهره ببرند.

 94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید