Performancing Metrics

رفع معضل بیکاری منوط به اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی | اتاق خبر
کد خبر: 332319
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1395 - 16:57
استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال منوط به اجرای دقیق سیاست‌ها و محورهای کاری اقتصاد مقاومتی است، گفت: در این زمینه باید برنامه‌هایی مشخص و کاربردی در قالب برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی احصاء و ارائه شود.

به گزارش اتاق خبر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وجه الله خدمتگزار در نشست هم اندیشی معاونین و مدیران کل ستادی استانداری رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال را منوط به اجرای دقیق سیاست‌ها و محورهای کاری اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: در این زمینه باید برنامه‌هایی مشخص و کاربردی در قالب برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی احصاء و ارائه شود.

وی به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اشاره کرد و افزود: همه همکاران شاغل در حوزه وزارت کشور و نیز سایر دستگاه‌های اجرایی باید از تمامی توان کاری و اداری خود برای تحقق شعار امسال استفاده کنند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همه مدیران و مسئولین در بخش‌های مختلف باید تلاش کنند تا با ارائه خدمات مطلوب و مناسب کارآمدی دولت و نظام بیش از گذشته به منصه ظهور گذاشته شود.

خدمتگزار با تقدیر از تلاش‌ها و خدماتی که از سوی مدیران در بخش‌های مختلف صورت گرفته است، گفت: در سال جاری مدیران باید علاوه بر پرداختن به وظایف معمول و متداول خود، در راستای اجرایی شدن فرمایشات و سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی نهایت تلاش را صورت دهند.

وی با بیان اینکه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی در کلان کشور بر عهده معاونت اول ریاست جمهوری گذاشته شده است، یادآورشد: این امر در استان‌ها به استانداران تفویض شده است و این در حالی است که دبیرخانه این ستاد نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتخاب و معرفی شده است.

استاندار خراسان جنوبی گزارش‌گیری از دستگاه‌های اجرایی را از جمله اولویت‌های کاری مدیران ستادی در سال جاری برشمرد و افزود: یکی از راهکارهای اجرایی شدن این سیاست‌ها، گزارش گیری مداوم از دستگاه‌های اجرایی و نیز بررسی روند انجام امور در یک برنامه زمان بندی مناسب و مدون است.

خدمتگزار با بیان اینکه اقتدار نظام و دولت در سال 95 باید بیش از گذشته به نمایش گذاشته شود، بیان کرد: احصای مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، بررسی مشکلات تولیدکنندگان و نیز راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل از دیگر اموری است که در سال جاری باید با ارائه دستور کارهای مشخص و قابل اجرا مورد توجه برنامه ریزان و متولیان امر قرار گیرد.

وی تقویت روح همکاری بین مدیران و مسئولین را مورد تاکید مجدد قرار داد و افزود: بار دیگر اعلام می‌کنیم آماده دریافت پیشنهادات و برنامه‌های تمامی دلسوزان، نخبگان و کسانی که به معنی واقعی کلمه دل در گرو توسعه و پیشرفت استان دارند هستیم.

استاندار خراسان جنوبی تقویت امر نظارت را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: مسئولان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند تا روحیه مطالبه گری در استانداری، فرمانداری و بخشداری‌ها در استان تقویت شود.

خدمتگزار اجرای اقتصاد مقاومتی را کاری فراسازمانی دانست و تصریح کرد: برای اجرای این امر باید همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی همکاری و مشارکتی جدی و همه جانبه داشته باشند.

وی پرهیز از روزمرگی را از جمله رموز رسیدن به اهداف مورد نظر در این زمینه برشمرد و خاطرنشان کرد: باید با ارائه برنامه‌هایی مشخص و کاربردی از سوی نهادها و دستگاه‌های متولی در زمینه اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش کرد و مدیران ستادی استانداری در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.

استاندار خراسان جنوبی تقویت زیرساخت‌‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد توجه به زیرساخت‌ها و تقویت آنها است که به عنوان یک برنامه کاری مهم می‌تواند مورد تاکید قرار گیرد.

در این جلسه هریک از مسئولین و مدیران ستادی استانداری به ارائه نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در حوزه‌های مختلف کاری پرداختند.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید