Performancing Metrics

استیون سیگال؛ مردی که دست «غول برره» را شکست | اتاق خبر
کد خبر: 332346
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 01:56
استیون سیگال بازیگر فیلم‌های رزمی، اولین مربی آیکیدو در امریکا، کلکسیونر گیتار و شمشیر کاتانا، بادی‌گارد و مدافع محیط زیست است که شهرت وی در صحنه‌های واقعی زد و خورد فیلم‌هایش است

به گزارش اتاق خبر، استیون سیگال بازیگر فیلم‌های رزمی، اولین مربی آیکیدو در امریکا، کلکسیونر گیتار و شمشیر کاتانا، بادی‌گارد و مدافع محیط زیست است که شهرت وی در صحنه‌های واقعی زد و خورد فیلم‌هایش است و در پشت صحنه یکی از آنها دست احمد ایراندوست ایفاگر نقش «غول برره» را می‌شکند.


استیون سیگال؛ مردی که دست «غول برره» را شکست

استیون سیگال دهم آوریل ۱۹۵۱ پدری دورگه با ملیت انگلیسی-روسی و مادری ایرلندی به دنیا آمد. از همان دوران کودکی به ورزشهای رزمی ژاپنی علاقمند شد .استیون دوران دبیرستانش را در لس‌آنجلس گذراند و همانجا نیز تحت تعلیم استاد هنرهای رزمی راد کوبایاشی قرار گرفت و کاراته را آموخت و با ورود به کلاس این استاد، گویی وارد فرهنگ آسیایی شد و تحت تاثیر سنتهای ژاپنی قرار گرفت.

استیون سیگال

در سال ۱۹۷۴ پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه برای یافتن شغل به هر کجا سر زد تا بالاخره در رستوران کینگ برگر کاری پیدا کرد و در حین کار به دانشگاه رفت و در رشته تاریخ به تحصیل پرداخت. سرآشپز ژاپنی رستوران حرکات سریعی داشت که حاصل تبحر وی در ورزشی به نام آیکیدو بود و سیگال تحت تاثیر آموختن این ورزش و بعد از پایان تحصیلاتش راهی ژاپن شد. در آنجا با دختری به نام آیاکو فوجیتانی آشنا شد که پدرش مدرسه تعلیم هنرهای رزمی داشت و سیگال با وی ازدواج کرد و در آن مدرسه به درجه استادی در آیکیدو رسید.

پس از بازگشت به امریکا مدرسه آیکیدو را راه انداخت و اولین مربی این ورزش در تاریخ امریکا لقب گرفت. به دلیل حرکات محیرالعقولی که در دفاع شخصی داشت و در دوره ای نیز به بادیگاردی افراد مشهور هالیوود پرداخته بود کمپانی ها سراغ وی آمدند و اولین فیلمش را در سال ۱۹۸۸ با نام بالاتر از قانون بازی کرد که به دلیل تازگی حرکات رزمی اقبال زیادی پیدا کرد و فیلم های بعدی وی با نام سخت‌جان، تحت محاصره یک و دو فروش بسیاری پیدا کردند و وی را در جهان به شهرت رساندند. همینطور باعث شدند تا مشتاقان زیادی به مدرسه رزمی وی رجوع کنند که به دلیل کمبود فضا باعث ایجاد چندین مدرسه زنجیره ای آیکیدو به مدیریت سیگال در امریکا شدند.

استیون سیگال؛ مردی که دست «غول برره» را شکست

تحت محاصره با این که از اولین فیلم های سیگال است هموز بهترین فیلم وی از نظر هنرهای رزمی به حساب می آید هرچند وی با فیلم «میهن پرست» برای سینمادوستان بیشتر شناخته شده است چرا که موضوعی درباهر محیط زیست و حفاظت از آن دارد. فیلمی که در سال ۱۹۹۸ ساخته شد و سیگال در آن نقش دکتر بزن بهادر مدافع محیط زیست را ایفا می کرد.

در گفت و گویی که دو سال پیش با احمد ایراندوست ایفاگر نقش غول برره در سریال مهران مدیری که خود رزمی کار است و بادیگارد بازیگران مشهوری چون جنیفر لوپژ بوده، داشتم وی خاطره ای از سیگال تعریف کرد مبنی بر این که زمانی که به عنوان بادیگارد بازیگران هالیوودی فعالیت داشته و اتفاقی در پشت صحنه فیلم با وی روبرو می شود وی را به مبارزه می طلبد چرا که عقیده داشته حرکاتش نمایشی است. سیگال هم از وی رضایتنامه ای مکتوب می گیرد که اگر اتفاقی برای ایراندوست افتاد خودش خواسته و وی هیچ مسئولیتی در برابر آن ندارد. در همان ابتدای مبارزه و اولین مشتی که ایراندوست پرتاب می کند دیگر نمی فهمد چه شده و پس از این که روی هوا رفته و بر زمین می افتد دستش از سه ناحیه شکسته بوده است. البته سیگال با وجود رضایتنامه تمام مخارج بیمارستان را تقبل کرده و از او عذرخواهی می کند و می گوید فکر نمی کرده روی دستش زمین بخورد!

استیون سیگال؛ مردی که دست «غول برره» را شکست

سیگال علاوه بر هنرهای رزمی و سینما علاقه های زیاد دیگری دارد که موسیقی از آن جمله است. او علاقه زیادی به نواختن موسیقی با گیتار دارد و چند سبک موسیقی را با گیتار ابداع کرده است. او یک معلم موسیقی داشته که جامائیکایی بوده و آموزش موسیقی خود را مدیون معلمش است. وی در سال ۲۰۰۵ آلبوم موسیقی خود با نام «از قلب غار کریستالی بخوان» را وارد بازار کرد.

همینطور از مدافعان محیط زیست و حیوانات به شمار می رود و در این راه موسسه ای دارد که بخشی از ثروت خود را در آن سرمایه گذاری کرده است.

سیگال به دلیل علاقه به فرهنگ ژاپن بر زبان ژاپنی تسلط کامل دارد و کتابی دو زبانه درباره هنرهای رزمی ژاپن به نگارش درآورده و کلکسیون بزرگی از شمشیر کاتانا دارد.

نیمه‌جان، نفوذناپذیر، ساعت، آتش‌ زیر خاکستر، خارجی، امروز خواهی مرد، ماموریت در تایلند، زخم‌های التیام ناپذیر، خروج برای یک قتل، بیل وحشی، نیکو، جاسوس بیگانه و خارج از دسترس از جمله فیلم‌های استیون سیگال است

استیون سیگال؛ مردی که دست «غول برره» را شکست
منبع:سینماپرس
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید