Performancing Metrics

هیچگاه تصاویری که دیدم را فراموش نمی‌کنم | اتاق خبر
کد خبر: 332397
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1395 - 18:39
کری در هیروشیما:
وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست گروه 7 در هیروشیما گفت که پرونده‌های بسیاری را با همتایان خود مورد بررسی قرار داده و بازدیدش از موزه صلح هیروشیما هیچگاه از یاد نخواهد برد.

اتاق خبر - به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، جان کری، وزیر خارجه آمریکا که برای حضور در نشست وزرای خارجه هفت کشور صنعتی جهان در هیروشیمای ژاپن به سر می‌برد گفت که از موزه یادبود صلح هیروشیما دیدن کرده و هیچ گاه تصاویری را که در این موزه دیده است از یاد نخواهد برد.

 وی بدون عذرخواهی از آنچه که در جریان جنگ جهانی دوم در ناکازاکی هیروشیما رخ داد گفت، دوران جنگ دوران سختی بوده و امروز همه باید به مسئولیت خود در قبال جامعه جهانی و حفظ صلح پایبند باشند.

کری گفت: ما به عنوان رهبران جهان باید از ساختار جهانی حافظ صلح حمایت کنیم و برای تقویت آن بکوشیم. وزیر خارجه آمریکا که کشورش در ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم ژاپن و از جمله شهر هیروشیما را هدف حمله اتمی قرار داد گفت که روابط میان ژاپن و آمریکا پس از گذشت دهه‌ها از جنگ جهانی اکنون بسیار مستحکم است.

وی گفت: ژاپن اکنون به کشوری پیشرو در حفاظت از امنیت و صلح جهانی تبدیل شده و در این راستا ما در ایالت متحده ارتباط تنگاتنگی با ژاپن داریم.

وزیر خارجه آمریکا به موضوعات مورد بحث در نشست جی هفت نیز اشاره کرد و گفت: دستور کار مفصل و سنگینی در این نشست مورد بررسی قرار گرفته، ما به مساله جلوگیری از تولید و انتشار سلاح‌های هسته‌ای و نیز مقابله با تهدیدات هسته‌ای پرداختیم. در مذاکره با همتایان ژاپنی خود هر دو از نگرانی در قبال برنامه اتمی کره شمالی گفتیم و دو کشور خواستار پایبندی پیونگ یانگ به قوانین بین‌المللی هستیم.

کری ادامه داد: در سفر به عراق نیز با مسئولان این کشور از جمله نخست وزیر دیدارهایی داشتیم که بر مساله داعش و مقابله با این گروه تمرکز داشت. مذاکراتی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در مورد حل و فصل بحران سوریه داشتیم و بر سر حمایت از مذاکرات ژنو و انتقال سیاسی در این کشور هر دو توافق داریم. ایالت متحده بارها گفته است که مذاکرات در سوریه باید سوری سوری باشد و مردم سوریه تعیین کننده آینده خود باشند. ساختار سیاسی سوریه تنها توسط مردم این کشور قابل تغییر است.

وی همچنین گفت که در نشست هفت کشور صنعتی جهان به مسائل دیگری از جمله بحران اوکراین، وضعیت در لیبی، شرایط افغانستان پس از خروج نیروهای بین المللی و مسائل امنیت سایبری نیز پرداخته‌اند.

منبع: ایسنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید