Performancing Metrics

طرح مبلمان شهری اردبیل با سه میلیارد ریال مطالعه می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 332462
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1395 - 22:24
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر اردبیل از مطالعه طرح مبلمان شهری، نورپردازی و سیما و منظر شهری با هزینه کرد سه میلیارد ریال خبر داد.

اتاق خبر: علیرضا سلیمانی بعدازظهر دوشنبه در حاشیه بررسی طرح‌های عمرانی شهرداری اردبیل در سال جاری تصریح کرد: از جمله اقدامات متمایز مطالعه طرح‌های اساسی بهبود و ارتقا کیفی مبلمان و منظر شهری است.

وی با بیان اینکه در بودجه پیشنهادی شهرداری عنوان طرح جامع برای هر سه موضوع قید شده است، تأکید کرد: به دلیل اینکه این مطالعات فرم جامع ندارد، نیازمند اصلاح این واژه است هر چند که انجام هر سه مطالعه جزو ضروریات بوده و از اقدامات درخور شهرداری است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر اردبیل در تشریح اهمیت این سه طرح افزود: به عنوان مثال در طرح نورپردازی، نورپردازی سطح شهر با نگاهی به تأثیرات روان‌شناسی آن به شهروندان ساکن موردتوجه قرار می‌گیرد.

سلیمانی افزود: در نورپردازی مناطق سردسیر از رنگ‌های گرم در نور استفاده می‌شود و به مقوله ضعف و شدت و نوع رنگ نور توجه جدی می‌شود؛ موضوعی که با زیباسازی یعنی نصب چند چراغ در معابر متفاوت است.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: در مبلمان شهری مؤلفه‌هایی مانند همان مقوله نورپردازی، نماسازی بناها، مبلمان بافت تاریخی شهر و پارکینگ و سایر مراکز خدماتی و تفریحی موردتوجه قرار می گرد.

وی طرح جامع سیما و منظر شهری را که طی دو سال گذشته توسط شهرداری‌ها تدوین می‌شود نیز توجه به تغییر کاربری و ارتفاع ساختمان‌ها و ویژگی‌های کلی و ساختاری پروژه‌های بزرگ عمرانی عنوان کرد.

به گفته سلیمانی به عنوان مثال در ساخت یک پل طرح سیما و منظر شهری به شکل ظاهری، ارتفاع، رنگ‌آمیزی و فرم پل توجه نشان می‌دهد.

وی در خصوص اینکه آیا هزینه اختصاصی برای مطالعه می‌تواند هر سه طرح را به اتمام برساند، اضافه کرد: در صورتی که شهرداری از مشاوران بومی برای مطالعه استفاده کند، می‌توان امسال هر سه طرح را مطالعه کرد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید