Performancing Metrics

۱۲ دلیل برای سفر به ابوظبی | اتاق خبر
کد خبر: 332511
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 13:05
ابوظبی یکی از دیدنی‌ترین شهرهای خاورمیانه است.

به گزارش اتاق خبر، ابوظبی یکی از دیدنی‌ترین شهرهای خاورمیانه است. امکانات فوق‌العاده برای انواع تفریحات و تجارت، زندگی اجتماعی پر‌جنب‌و‌جوش و فرهنگ منحصربه‌فرد و جالب این شهر آن را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب در خاور میانه و آسیا تبدیل کرده است. در این مقاله با ۱۲ جاذبه‌ی گردشگری ابوظبی آشنا می‌شویم.

در ابوظبی پایتخت امارات، مجموعه‌ی بی‌نظیری از تفریحات و جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیر منتظر شما هستند تا سفری به‌یادماندنی را برای شما رقم بزنند. این شهر زیبا و دیدنی مقصد گردشگری ایده‌آلی برای سفر در تمام طول سال است. در این مقاله با دوازده مورد از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های ابوظبی آشنا می‌شویم.

۱. از عظمت مسجد بزرگ شیخ زاید شگفت‌زده شوید

جاذبه‌های گردشگری شناخته‌شده‌ی ابوظبی از حیث فرهنگی، مذهبی و هنر معماری حائز اهمیت هستند. یکی از دیدنی‌ترین نمونه‌های این جاذبه‌های گردشگری، مسجد بزرگ شیخ زاید است. محیط آرامش‌بخش این بنای تماما سفیدرنگ با بزرگ‌ترین سجاده‌ی جهان، لوسترهای طلا و کریستال‌های شرکت اتریشی سواروفسکی تزیین شده است. نورپردازی خارجی این مسجد که هماهنگ با حالت‌های مختلف ماه در آسمان تغییر می‌کند، بسیار دیدنی و قابل توجه است.

 

۲. از آرامش و سکوت کویر لذت ببرید

یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات در ابوظبی، تورهای بیابان‌گردی و دشت‌گردی است که به آنها سافاری (safari) یا وحش‌گشت نیز می‌گویند. با استفاده از این تورها می‌توانید از تماشای بیابان‌های شنی لذت ببرید و شور و هیجان و ماجراجویی را در کنار آرامش و سکوت کویر در یک سفر تجربه کنید. تجربه‌ها و فعالیت‌های لذت‌بخشی در بیابان‌های ابوظبی انتظار شما را می‌کشد. تماشای غروب آفتاب در کویر، اتومبیل‌رانی در بیابان و غذاخوردن با بومیان منطقه از تفریحات فراموش‌نشدنی در ابوظبی است.

 

۳. نمای کاملی از ابوظبی را از سکوی دید باز مشاهده کنید

استفاده از یکی از تورهای کامل بازدید از شهر ابوظبی شما را به خوبی با جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های این شهر آشنا می‌کند، اما تماشای چشم‌انداز شهری ابوظبی از سکوی دید باز ۳۶۰ درجه در طبقه‌ی هفتاد‌و‌چهارم مجموعه برج‌های اتحاد، لذتی وصف‌ناشدنی دارد. این سکوی دید باز به بزرگی و بلندی برج خلیفه در دبی نیست، اما بلندترین نقطه برای تماشای شهر ابوظبی است.

۴. از سریع‌ترین ترن هوایی دنیا لذت ببرید

بازدید از پارک تفریحی دنیای فراری (Ferrari World) به یکی از لذت‌بخش‌ترین خاطرات علاقه‌مندان به این برند، تبدیل خواهد شد. سریع‌ترین رولر کوستر یا ترن هوایی دنیا با نام Formula Rossa در کنار طیف وسیعی از جاذبه‌های تفریحی دیگر که برای همه‌ی سلیقه‌ها و هر سن و سالی مناسب است، این پارک موضوعی در جزیره‌ی یاس را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای خانوداه‌ها و علاقه‌مندان به هیجان و فعالیت‌های تفریحی پر‌جنب‌وجوش تبدیل کرده است.

 

۵. از پیشرفته‌ترین پیست فرمول یک دنیا دیدن کنید

ابوظبی به داشتن یکی از مدرن‌ترین پیست‌های فرمول یک دنیا به خود می‌بالد. با استفاده از تورهای همراه با راهنما در پیست یاس مارینا (Yas Marina) می‌توانید از پشت صحنه‌ی مسابقات جایزه بزرگ و مسیرهای مسابقه دیدن کنید. همچنین می‌توانید به عنوان راننده یا مسافر از سرعت و هیجان در این مسیرهای دیدنی لذت ببرید.

 

 

۶. از مرکز درمانی شاهین‌ها دیدن کنید

این مرکز درمانی که اولین نمونه در نوع خود در سراسر دنیا است، در کنار یک پارک تفریحی قرار گرفته و معماری و تجهیزات پیشرفته‌ای دارد. این مرکز علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین و اولین مرکز درمانی شاهین‌ها در سراسر دنیا است، محیطی ایده‌آل برای تماشای شاهین‌ها از نزدیک و کسب اطلاعات جالب درباره‌ی این پرنده‌ی شکاری و آشنایی با تاریخچه‌ی بازداری (فن نگهداری و پرورش و تربیت پرنده‌ی شکاری و شکار کردن با آن) است. در این مرکز می‌توانید از نزدیک این پرندگان زیبا و روش‌ها و مراحل درمان بیماری‌های آنها را ببینید.

 

۷. با استفاده از تورهای قایق‌سواری از مناظر بکر اکوسیستم مانگرو لذت ببرید

اگر از علاقه‌مندان به طبیعت و فضاهای باز هستید قطعا از دیدن این بخش آرام و بکر ابوظبی لذت خواهید برد. کلمه مانگرو اسمی مرکب و معرف اکوسیستم خاص در مناطق استوایی، حاصل از تجمع بسیار ویژه‌ای از گیاهان و جانوران در سواحل پست خورها، دلتاها، برکه‌ها و سواحل دریاها است که علاوه بر گونه‌های متفاوت و بی‌نظیری از پرندگان و موجودات دریایی، تالاب‌ها و کانال‌های طبیعی بی‌نظیری را در معرض دید گردشگران قرار می‌دهد. این کانال‌ها محیط مناسبی برای قایق‌سواری است.

 

۸. از گشت و گذار در تفرجگاه کرنیش (Corniche) لذت ببرید

یکی از مکان‌های دیدنی ابوظبی که دیدن آن را نباید از دست بدهید، گردشگاه کرنیش است؛ کرنیش گردشگاهی خانوادگی و ساحلی است که از هتل هیلتون تا خیابان خلیج عربی (خلیج فارس) ادامه دارد. این گردشگاه علاوه بر بخش‌هایی که برای بازی کودکان دارد، از امکانات رفاهی و تفریحی و ورزش‌های آبی نیز بهره می‌برد که آن را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب، چه برای اهالی شهر چه برای مهاجران و گردشگران، تبدیل کرده است.

 

۹. با فرهنگ و سنت‌های امارات از نزدیک آشنا شوید

موزه‌ها و میراث باستانی و جاذبه‌های تاریخی ابوظبی به گردشگران این فرصت را می‌دهد که با فرهنگ و سنن و تاریخچه‌ی این منطقه بیشتر آشنا شوند. از میان این جاذبه‌های دیدنی و فرهنگی دهکده‌ی تاریخی Heritage Village ، قصر تاریخی قصرالحصن‎ و مناره‌السعدیات در جزیره‌ی سعدیات را می‌توان نام برد.

۱۰. از یک اقامت لوکس و مجلل لذت ببرید

تعدادی از مجلل‌ترین هتل‌های جهان در ابوظبی قرار دارد. در این شهر می‌توانید از هتل‌های بی‌نظیر ساحلی چون قصرالامارات، Beach Rotana و Al Raha و استراحتگاه‌های بیابانی چون قصرالسراب، Desert Islands Resort و اسپا لذت ببرید. تمامی امکانات اقامتی لوکس و مجلل هستند. اگر به دنبال اقامتگاه‌های لوکس دیگری می‌گردید، از سایت LuxuryTravelMagazine.com یا سایت‌های مشابه بازدید کنید.

 

۱۱. از حیات وحش جزیره‌ی صير بنى ياس دیدن کنید

در پارک حیات وحش عربی جزیره صير بنى ياس که یکی از بزرگ‌ترین جزایر ابوظبی است، می‌توانید از مشاهده‌ی حیات وحش بی‌نظیر لذت ببرید؛ گونه‌های نادر و دیدنی پرندگان و حیوانات از جمله بزکوهی، کفتار، یوزپلنگ، تیزشاخ عربی، شترمرغ و...

علاقه‌مندان به ماجراجویی نیز می‌توانند از پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری در کوهستان، اسب‌سواری و انواع ورزش‌های آبی مانند قایق‌رانی، غواصی و آب‌تنی لذت ببرند.

۱۲. طعم متفاوت و بی‌نظیر غذاهای محلی را امتحان کنید

ابوظبی با داشتن سرآشپزهای معروف، رستوران‌های زنجیره‌ای شناخته شده و لوکس و رستوران‌هایی که بهترین غذاهای محلی را سرو می‌کنند، بهترین مکان برای چشیدن طعم لذیذ غذاها و نوشیدنی‌های جدید است. اگر به دنبال تجربه‌ای جدید و متفاوت هستید، می‌توانید غذا خوردن در جهازهای سنتی (نوعی شناور چوبی) و یات‌ها یا کشتی‌های تفریحی لوکس را امتحان کنید.

زندگی پرچنب‌و‌جوش شهری در ابوظبی و مهمان‌نوازی و سنت‌ها و فرهنگ منحصربه‌فرد عربی، سفری خاص و فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

منبع: کجارو

94104

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید