Performancing Metrics

آتش بس شكننده در یمن با 40 بار نقض آن از سوی سعودی ها در روز نخست اجرا | اتاق خبر
کد خبر: 332546
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 07:18
منابع نظامی یمن روز دوشنبه اعلام كردند كه جنگنده های عربستان از آغاز آتش بس در یمن كه از شب گذشته آغاز شده تاكنون حداقل 40 بار آتش بس را نقض كرده اند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، جنگنده های عربستان امروز در ادامه حمله به مناطق مختلف یمن، بخش های مختلف استان های، صنعا، تعز، جوف، مارب، شیوه، بیضا، صعده و لحج را بمباران كردند.

جنگنده های عربستان امروز همچنین در چندین نوبت منطقه «صاله» و «كلابه» در استان تعز را هدف قرار دادند.

مزدوران عربستان نیز امروز بدون توجه به اعلام آتش بس تلاش كردند تا به ارتفاعات منطقه «اشقری» و «مشجع» در تعز حمله كنند.

همچنین یگان های توپخانه مزدوران عربستان منطقه «سد» در استان بیضا، مناطق «حریب»، «عسیلان» و «معطوف» در استان شبوه و منطقه «فرضه نهم» در استان صنعا را هدف قرار دادند.

آتش بس جدید در یمن، از ساعت 12نیمه شب یكشنبه بمنظور فراهم شدن مقدمات مربوط به مذاكرات آینده كه قراراست درتاریخ 18 آوریل دركویت برگزار شود، به مرحله اجرا گذاشته شد.

سرتیپ احمد العسیری سخنگوی نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان نیز پیش از اعلام آتش بس گفته بود فرماندهی ائتلاف به آتش بس دریمن پایبند خواهد بود.

تاكنون چندین بار تلاش برای رفع مناقشه یمن كه موجب یك بحران انسانی در فقیر ترین كشور عربی شده است ، با شكست روبه رو شده و تهدیدهای جدید سعودی ها موفقیت آتش بس جدید را نیز در هاله ای از ابهام قرار داده است.

جنگ یكساله یمن در حالی وارد سال دوم خود شده كه عربستان و متحدانش همچنان به بمباران غیر نظامیان و محاصره همه جانبه خود به این كشور ادامه می دهد.

تجاوز نظامیان سعودی به یمن تاكنون هزاران كشته و زخمی برجای گذاشته است.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید