Performancing Metrics

چاپ سه بعدی چطور آثار باستانی پالمیرا را بازسازی می‌کند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 332600
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 10:53
فناوری برای جبران خسارت‌های داعش
گروه تروریستی داعش بیشتر آثار باستانی پالمیرا را نابود کرده است اما به گزارش همشهری آنلاین،گروهی از معماران ایتالیایی قصد دارند بخش‌هایی از ویرانه‌های این شهر را با کمک چاپ سه‌بعدی احیا کنند.

اتاق خبر - اين معماران قصد دارند طاق نصرت دو هزار ساله معبد بل كه سال گذشته توسط گروه داعش نابود شد را بازسازي كنند.براي انجام اين‌كار معماران از چاپگرهاي سه‌بعدي روباتيك براي چاپ طاق نصرت معبد بل در كوه‌هاي كاراراي ايتاليا استفاده خواهند‌كرد تا اين بناي تاريخي حياتي دوباره يابد. اواخر ماه جاري ميلادي، پس از پايان عمليات چاپ اين طاق‌نصرت در ميدان ترافالگار لندن و ميدان تايمز نيويورك به نمايش درخواهد آمد و پس از آن به پالميرا انتقال داده‌ خواهد‌شد.

براي چاپ اين بخش از شهر پالميرا،‌از هزاران تصوير از خرابه‌هاي به‌جامانده استفاده شده‌است تا نقشه‌اي سه‌بعدي از طاق نصرت خلق شود. همچنين پس از چاپ كامل طاق نصرت،‌ كه پس از تكميل ارتفاعي بيش از 6 متر خواهد‌داشت، هنرمندان و معماران جزئيات نهايي را به اين اثر خواهند افزود.

جياكومو ماساري بنيانگذار استديوي هنري TorArt در ايتاليا مي‌گويد ما گاه خود را به جاي مردمان سوريه مي‌گذاريم و به اين مي‌انديشيم كه اگر ما به جاي آنها بوديم چه مي‌كرديم؟ ما مي‌خواستيم تا اين طاق نصرت را داشته‌باشيم. زيرا آثار باستاني ايتاليا از اهميت بسيار زيادي برايمان برخوردار است.

اين پروژه با همكاري موسسه باستان‌شناسي ديجيتال،‌دانشگاه هاروارد، دانشگاه آكسفورد و موزه آينده دوبي اجرا خواهد‌شد. معماراني كه در اين پروژه مشاركت دارند بر اين باورند مي‌توانند بيش از يك اثر تاريخي ويران شده توسط داعش را در شهر تاريخي پالميرا بازسازي و احيا كنند.

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید