Performancing Metrics

یارانه دهک های پردرآمد ربیعی و نوبخت را به مجلس کشاند | اتاق خبر
کد خبر: 332616
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 11:55
بررسی بخش درآمدی مربوط به تبصره هدفمندی یارانه‌ها در حالی در دستور کار مجلس قرار گرفت که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،رئیس سازمان مدیریت ومعاون پارلمانی رئیس‌جمهور در صحن علنی حضور یافتند.

اتاق خبر: ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه در حالی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی آغاز شد که اولین تبصره‌ای که در دستور کار جلسه علنی امروز قرار گرفت؛ تبصره هدفمندی یارانه‌ها بود.

زنگ آغاز جلسه در حالی به صدا درآمد که ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در صحن علنی حضور داشت.

دولت در لایحه بودجه سال ۹۵ عیناً تبصره هدفمندی در سال ۱۳۹۴ را تکرار کرده بود که میزان یارانه‌ها، حذف دهک‌ها از دریافت یارانه و درآمدها هیچ تغییری نکرده بود، اما نمایندگان در کمیسیون تلفیق برای کمک به اشتغال و تولید، این تبصره را اصلاح کردند تا افرادی که سالانه ۳۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، از دریافت یارانه نقدی حذف شوند.

این افراد شامل تجار، نمایندگان مجلس، قضات، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، کارکنان دولت که بالای ۳۵ میلیون تومان در سال حقوق دریافت می‌کنند، اعضای هیات رئیسه و بازرسان شرکت‌های دولتی و ایرانیان مقیم خارج از کشور بودند.

امروز و دقایقی پس از آغاز جلسه نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز در صحن علنی حضور یافتند.

در حالی تبصره هدفمندی در صحن علنی قرائت شد که برخی نمایندگان مانند ایرج ندیمی با فریادهای «دو دو» خود، مخالفتشان را با تصویب این تبصره اعلام می‌کردند.

ایرج ندیمی نماینده لاهیجان در جریان مخالفت با این تبصره، گفت که ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که دولت نمی‌تواند چنین روشی را اجرا کند.

در سال ۹۶ انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و به نظر می رسد موضوع یارانه‌های نقدی، مسئله ای تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور آینده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید