Performancing Metrics

پيشنهاد تشكيل بانك تخصصي صنايع كوچك و متوسط ارائه شده است | اتاق خبر
کد خبر: 332620
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 12:18
معاون وزير صنعت:
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران گفت: اين سازمان با توجه به ماموريت مهم خود در زمينه تقويت صنايع كوچك، پيشنهاد تشكيل بانك تخصصي صنايع كوچك و متوسط را به مراجع تصميم گير ارائه كرده است.

اتاق خبر - روابط عمومي شهرك هاي صنعتي فارس سه شنبه به نقل از علي يزداني در جلسه شوراي مديران شركت شهرك هاي صنعتي فارس افزود: يكي از مهمترين مسائل صنايع كوچك، تامين منابع مالي است كه اميدواريم با تشكيل اين بانك، امور سرمايه گذاري، اختصاص تسهيلات بانكي و تامين منابع مالي به اين صنايع شتاب گيرد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت يادآوري كرد: صنايع كوچك و متوسط سهم بيش از 90 درصدي را از صنايع موجود كشور به خود اختصاص داده اند.
يزداني در ادامه حفظ اشتغال و توليد واحدهاي صنعتي موجود، فعال كردن ظرفيت هاي كامل واحدهاي صنعتي و نيز راه اندازي واحدهاي راكد را از مهمترين برنامه هاي سال 95 شهرك ها و نواحي صنعتي كشور اعلام كرد.
مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران گفت: تحقق عيني و عملي اقتصاد مقاومتي مهمترين اولويت اين سازمان در سال 95 است.
وي با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل گفت: تحقق اقتصاد مقاومتي نيازمند كار و تلاش وسيع گسترده است و امسال محور اصلي برنامه هاي اين سازمان برنامه ريزي، اجرا و عمل در اين زمينه است.
يزداني اظهار كرد: امسال بايد با سرلوحه قراردادن فرمايش هاي مقام معظم رهبري، ديدگاه هاي رئيس جمهور و نيز توصيه هاي وزير صنعت، معدن و تجارت، گام هاي اساسي و عملياني براي تحقق اقتصاد و مقاومتي برداشته شود.
مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران همچنين گفت: آيين نامه هاي اجرايي و سياست هاي سازمان در سال 95 تدوين شده است كه تا هفته آينده به شركت هاي استاني شهركهاي صنعتي در سراسر كشور ابلاغ مي شود.
يزداني حمايت و جذب سرمايه گذاران را از ماموريت هاي اصلي شركت هاي استاني شهرك هاي صنعتي اعلام كرد و گفت: بايد با ساز و كار مناسب، زمينه افزايش سرمايه گذاري فراهم شود.
وي همچنين ارائه آموزش به واحدهاي صنعتي را از ديگر برنامه هاي مهم امسال سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران اعلام كرد و گفت: امسال برنامه هاي آموزشي براي 100 هزار نفر پيش بيني شده كه تحقق اين موضوع عزم بلندي را مي طلبد.
رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس نيز در اين جلسه با اشاره به نامگذاري سال 95 به نام اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل گفت: براي تحقق اقتصاد مقاومتي، كميته ويژه اي از ابتداي امسال در اين شركت فعاليت خود را آغاز كرده است.
علي صداقت پور همچنين با اشاره به واگذاري 61 شهرك و ناحيه صنعتي در استان فارس گفت: هم اكنون در تمامي مناطق و شهرستانهاي استان فارس با ايجاد شهركهاي صنعتي، زير ساخت هاي مورد نياز براي استقرار واحدهاي صنعتي و جذب سرمايه گذاري فراهم شده است.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس افزود: حل مشكلات واحدهاي صنعتي به كمك اجراي طرح هايي مانند كلينيك صنعتي، نظارت و اجراي دقيق طرح هاي عمراني و زير ساختي، حضور در شهركهاي صنعتي مناطق مختلف استان و جلسه با مسئولان شهرستانها به منظور ايجاد تعامل بيشتر در راستاي توسعه بخش صنعتي از برنامه هاي اين شركت است.
تعريف صنايع كوچك و متوسط در ميان كشورها و مناطق جهان بسيار متفاوت است. در حقيقت، شرايط اقتصادي و صنعتي حاكم بر هر كشور، معرف صنايع كوچك و متوسط آن است. برخي از معيارهايي كه معمولاً در تعريف صنايع كوچك و متوسط به كار مي‌روند عبارتند از: تعداد كاركنان، ميزان سرمايه، حجم دارايي، كل حجم فروش و ظرفيت توليد. اما رايج‌ترين معيار براي تعريف صنايع كوچك و متوسط، معيار تعداد كاركنان است.
بر اساس تعريف وزارت صنعت، معدن وتجارت و وزارت جهاد كشاورزي، بنگاه‌هاي كوچك و متوسط، واحدهاي صنعتي و خدماتي هستند كه كمتر از 50 نفر كارگر دارند.

ایرنا

94110

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید