Performancing Metrics

۶۰درصدکودکان کار خارجی هستند | اتاق خبر
کد خبر: 332648
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 13:50
رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: ۹۵ درصد کودکان کار خانواده دارند.

اتاق خبر: فرهاد هوشیار پارسیان، در حال حاضر سه هزار کودک کار و خیابانی در ۱۸ مرکز زیرمجموعه شهرداری ساماندهی شده‌اند و توانمندسازی می شوند.  همچنین علاوه بر شناسایی و آموزش به خانواده ها و شناسنامه دار کردن آنها، یک وعده غذای گرم بین آنها توزیع می‌شود.

وی با بیان این مطلب که ۶۰ درصد کودکان کار اتباع خارجی هستند، گفت: از کودکان ایرانی ۹۵ درصدشان خانواده دارند.

رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه بهزیستی مسئول ورود و جمع‌آوری کودکان کار است، گفت: اگر از هر کدام از این کودکان بپرسید، هر کدامشان تاکنون سه، چهار بار جمع‌آوری شده‌اند؛ اما چند نکته در این میان وجود دارد که باید مد نظر قرار بگیرد.

هوشیار توضیح داد: نکته اول اینکه به اعتقاد بیشتر فعالان حوزه کودک، اگر این کودکان در مشاغل خیابانی فعال باشند و دیده شوند، به مراتب بهتر از این است که در مشاغل زیرزمینی مشغول شوند و دیده نشوند.

وی اضافه کرد: نکته دوم این است که هیچ جایی برای کودکان کار بهتر از خانواده نیست؛ حتی اگر خانواده از آنها سوءاستفاده کند.

رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به متکدیان خیابانی نیز گفت: ما روزانه حدود ۴۰ متکدی را جمع‌آوری می‌کنیم و نکته قابل توجه این است که ۵۰ درصد آنها اصلاً نیازمند نیستند.

هوشیار افزود: ۳۵ درصد متکدیان به صورت باند فعالیت می‌کنند و تنها ۱۵ درصد آنها نیازمند واقعی هستند.

وی با تاکید بر این مطلب که نباید به کودکان کار، خیابانی و متکدیان کمک کرد، گفت: میزان متوسط درآمد آنها سه میلیون و در برخی موارد هفت میلیون تومان است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید