Performancing Metrics

رزمایش دریایی آمریکا تبلیغاتی است | اتاق خبر
کد خبر: 332689
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 16:16
معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش گفت: اخبار منتشر شده در ارتباط با رزمایش دریایی آمریکا در خلیج فارس تبلیغاتی بوده و به یکسری تحرکات معمولی خلاصه شده است.

اتاق خبر: امیر دریادار دوم شهرام ایرانی معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در برنامه رویداد رادیو گفتگو اظهار کرد: در حال حاضر ناوگروه چهلم نیروی دریایی ارتش با افتخار و اقتدار در منطقه باب‌المندب و خلیج عدن حضور دارد و به صورت کاملاً‌ مسلط و حرفه‌ای وظیفه خود را در راستای تأمین امنیت انجام می‌دهد.

وی در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با رزمایش دریایی آمریکا به همراه سه کشور در آب‌های خلیج فارس، تصریح کرد: هر چند وقت یک بار که نیروهای متخاصم در منطقه دچار چالش می‌شوند به صورت اتوماتیک‌وار یک سری اخباری را منتشر می‌کنند مبنی بر اینکه مثلاً می‌خواهند رزمایش دریایی برگزار کنند و به نظر می‌رسد بسیاری از آنچه که در این زمینه منتشر می‌شود، بحث تبلیغات است.

دریابان ایرانی با بیان اینکه امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی راهبردی در عمق دریاها فعالیت دارد و مسئولیت تأمین امنیت خطوط کشتیرانی را بر عهده دارد، گفت: بحمدالله این مأموریت را به نحو احسن توانسته‌ایم انجام دهیم و امنیت کامل را برای کشتی‌های غیرنظامی چه تجاری، چه نفتکش و همچنین بخشی از ناوگان صیادی ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: نیروهای متخاصم برای اینکه شرکت‌ خود در جبهه‌های مختلف را توجیه کنند و حضور خود را در منطقه نشان دهند اقدام به برگزاری اینگونه رزمایش‌ها در آب‌های غرب آسیا می‌کنند. آنها اعلام کردند که ۳۰ کشور در این رزمایش شرکت کرده‌اند در حالی که کشورهایی که آنها بحث شرکت‌شان را در این رزمایش اعلام کرده‌اند توانایی آنچنانی در حوزه اشاره شده ندارند و این رزمایش به یک سری تحرکات معمولی خلاصه شده است.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش ایران با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش ایران در باب‌المندب و خلیج عدن و اینکه آنها با اقتدار و افتخار قدرت ایران را در این عرصه به نمایش گذاشته‌اند در مورد موضوع آموزش در نیروی دریایی نیز گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آموزش‌های ما بومی‌سازی شد و اکنون کسانی که راهبری ناوگان نظامی را بر عهده دارند و امنیت کشور را تأمین می‌کنند جوانان عزیزی هستند که در دامان خانواده‌های معظم ایرانی رشد کرده‌اند و آموزش‌های تخصصی را در داخل ایران دیده‌اند.

ایرانی با بیان اینکه ما تنها کشوری هستیم که در این حوزه به صورت مستقل مأموریت‌های خود را انجام می‌دهیم، افزود: انجام موفق این مأموریت‌ها نیازمند آموزش‌های سخت و عظیم دارد و ما در این ارتباط تاکنون عملکرد خوبی داشته‌ایم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید