Performancing Metrics

اشتون کارتر به اختلافات سیاسی عراق واکنش نشان داد | اتاق خبر
کد خبر: 332713
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 17:40
وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد، اختلافات و کشمکش‌ها در داخل دولت عراق کمپین نظامی آمریکا را علیه داعش در این کشور باز نمی‌دارد.

اتاق خبر - به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت: انتظار دارم واشنگتن هفته آتی از دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس بخواهد هنگامی که داعش شکست خورد، در انجام اقدامی وسیع‌تر برای بازسازی عراق کمک کنند.


باراک اوباما، رئیس جمهور و چندی از مقامات ارشد آمریکا قرار است هفته آینده در نشست رهبران شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا که در عربستان سعودی برگزار می‌شود، شرکت کنند.
کارتر در جریان بازید از کشتی فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در آسیا اقیانوسیه موسوم به “Blue Ridge” گفت: از نظر اقتصادی بسیار مهم است که تخریب‌های به وجود آمده بازسازی شوند و ما قصد داریم در این راه به عراقی‌ها کمک کنیم. این بازسازی یک تلاش جهانی خواهد بود.
وی افزود: معتقدم این یکی از موضوعاتی است که اوباما می‌خواهد در نشست با رهبران شورای همکاری خلیج فارس مطرح کند: توانایی آنها برای مشارکت در این مساله اقتصادی.
اشتون کارتر ادامه داد: با این حال انتظار ندارم مشکلات سیاسی منابع برنامه آمریکا برای افزایش حمایت نظامی از مبارزه با داعش شود.
پنتاگون در حال آماده کردن توصیه‌های لازم برای افزایش حمایت‌ها از مبارزات زمینی عراق است از جمله افزایش احتمالی نیروهای آمریکایی. دیگر گزینه‌ها شامل استفاده از هلی کوپترهای آپاچی برای ماموریت‌های جنگی، استقرار نیروهای عملیات ویژه بیشتر آمریکایی یا استفاده از مشاوران نظامی آمریکایی در یگان‌های عراقی واقع در خط مقدم است.
کارتر گفت: ما قصد داریم هر چه سریعتر به این کمپین‌ نظامی سرعت ببخشیم.
نیروهای عراقی عملیات‌هایی را برای باپس گیری شهر موصل آماده کرده‌اند. اگرچه آن‌ها آغاز کندی داشتند اما اخیرا به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌اند و مقامات می‌گویند روند مبارزات با داعش در حال سرعت گرفتن است.
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر اخیرش به بغداد متعهد کمک جدید 155 میلیون دلاری آمریکا به عراق شد و حمایت کشورش را از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نشان داد.
حیدر العبادی در حالی با چالش‌های طایفه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که دولت نیز گرفتار مشکلات اقتصادی و فساد شده است.

ایسنا 

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید