Performancing Metrics

آمریکا درباره سفر به عربستان هشدار داد | اتاق خبر
کد خبر: 332754
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 20:18
وزارت خارجه امریکا به شهروندانش درباره سفر به عربستان سعودی هشدار داده است.

اتاق خبر - وزارت خارجه امریکا به شهروندانش درباره سفر به عربستان سعودی هشدار داده است. در آستانه سفر باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا به عربستان سعودی، واشنگتن به شهروندانش درباره سفر به این کشور عربی هشدار داده است.

اوباما قرار است در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که در تاریخ 21 آوریل (2 اردیبهشت) در ریاض برگزار می‌شود، حضور پیدا کند.
در همین حال و کمتر از دو هفته مانده به سفر اوباما، وزارت خارجه امریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزارت خارجه از شهروندان امریکایی می‌خواهد تا با دقت خطرات سفر به عربستان سعودی را در نظر گیرند.»


این بیانیه می افزاید «گزارش‌هایی از وجود تهدید علیه شهروندان امریکایی و دیگر کشورهای غربی» در عربستان سعودی وجود دارد.
در این بیانیه آمده است: «اهداف احتمالی شامل مجتمع‌های مسکونی، هتل‌ها، رستوران‌ها، مراکز خرید، مدارس بین المللی و دیگر تاسیساتی  می شود که غربی‌ها در آن حضور دارند.»
تصویر آرشیوی از دیدار باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی
وزارت خارجه امریکا همچنین درباره هر گونه سفر به مناطق مرزی عربستان سعودی و یمن هشدار داد و گفت «اتباعی که با وجود نگرانی‌های دولت امریکا به این مناطق سفر می کنند، باید آگاه باشند» که در این مناطق احتمال روی دادن عملیات «تروریستی و جنایت کارانه» وجود دارد.
در این بیانیه همچنین «پرسنل دولتی امریکا و خانواده هایشان» از حضور در فاصله 50 مایلی مرزهای یمن منع شده اند و از امریکایی‌ها خواسته شده است تا در هتل‌ها و مجتمع‌های مسکونی خود بمانند.
این بیانیه جدید در حالی صادر شده است که وزارت خارجه امریکا در ماه سپتامبر 2015 درباره تلاش القاعده و داعش برای حمله به عربستان سعودی هشدار داده بود.

پرس تی وی

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید