Performancing Metrics

سلامت یاران وارد ۱۰ بیمارستان می شوند | اتاق خبر
کد خبر: 332759
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 20:39
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، از اجرای طرح «سلامت‌یار» از اردیبهشت ماه امسال در ۱۰ بیمارستان دولتی کشور خبر داد.

فرحناز رافع در حاشیه گردهمایی معاونان جمعیت هلال‌احمر کشور اظهار داشت: اجرای طرح سلامت‎یار به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‎های قابل اجرا در سال جاری است که این طرح از اردیبهشت ‎ماه امسال در ۱۰ استان کشور با همکاری وزارت بهداشت اجرا می‎شود.

وی افزود: داوطلبان این جمعیت به عنوان همراه درکنار بیماران تنها خواهند بود و حلقه اتصال بیمار و کادر درمان خواهند بود.بیش از یک هزار و ۵۵۰ نفر در این طرح مشارکت می‌کنند و حمایت روانی و روحی افراد، خواندن کتاب، کمک به پذیرش و ترخیص بیماران از جمله اقدامات سلامت یاران است.

به گفته رئیس ازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، با اجرای این طرح ما به حوزه درمان وارد نمی‌شویم بلکه در کنار بیماران تنها خواهیم بود. پیشگیری یکی از مهمترین برنامه‎های هلال‎احمر در حوزه آسیب‎های اجتماعی است و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب‎‎زا در حوزه کودکان کار و زنان کارتن‎خواب از اولویت‎های جمعیت هلال‎احمر است.

وی از اجرای پروژه «ستاره‎های نجات» در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح ویژه همسران معتاد است .نوروز امسال علاوه بر امدادگران بیش از ۲ هزار پزشک و پیراپزشک در پایگاه های امداد و نجات جاده ای در کشور به مسافران خدمات دادند.

رافع با اشاره به اینکه حدود ۷۱۷ هزار داوطلب عادی و فعال در ۴ هزار خانه داوطلب عضو جمعیت هلال‎احمر هستند، اظهارداشت: مهم‌ترین مشکل سازمان جمعیت هلال احمر، صلیب سرخ و دیگر تشکل‎های مردم نهاد، ریزش اعضای آن است.

وی افزود: ۴۰۰ تشکل مردم نهاد با این سازمان همکاری دارند و با همکاری این تشکل‎ها یک‎هزار و ۷۰ پروژه در حوزه اجتماعی اجرا شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از راه‎اندازی شورای هم‎اندیشی تشکل‎های مردم‎نهاد خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین تجمع را در استان اصفهان برگزار کردیم در سال جاری شورای هم‎اندیشی را در اردیبهشت برگزار خواهیم کرد و در راستای پروژه‎های توانمندسازی بانوان آسیب‎پذیر و زنان سرپرست خانوار با محوریت سمن‎هایی که با هلال‎احمر تفاهم‎نامه دارند در زمینه توانمندسازی فکری، مهارتی و معیشتی ورود خواهیم کرد. 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید