Performancing Metrics

وحشت از گسترش داعش در پاکستان | اتاق خبر
کد خبر: 332793
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1395 - 22:46
مقام‌های پاکستانی هراس دارند داعش جای پای خود را در این کشور مستحکم کند.

اتاق خبر - این هراس خصوصا پس از آنکه فرماندهان افراطی سرعت جذب نیروهایشان را برای تقویت شمار خود در جنوب آسیا تقویت کردند، افزایش یافته است.

به نقل از پایگاه خبری اکسپرس، گفته می‌شود عوامل وابسته به شبه‌نظامیان داعش به مدارس اسلامی و دانشگاه‌ها در شهرهای مهم پاکستان نفوذ کرده‌اند و علاوه بر این، آنها به قلمروهایی در مناطق قبیله‌ای بی‌قانون در امتداد مرز با افغانستان که تحت کنترل القاعده و طالبان بوده، راه یافته‌اند.

شبه‌نظامیان افراطی متحد با گروه تروریستی داعش در ماه‌های اخیر جان صدها تن از مسلمانان پاکستان را گرفته‌اند. از جمله آن می‌توان به انفجار انتحاری یک محله مسیحی‌نشین لاهور اشاره کرد که 72 کشته بر جای گذاشت.

حمایت از گروه داعش بیش از آنچه گمان می‌رفت در جامعه سنتی پاکستان اوج گرفته است و اخیرا نیز گزارش‌هایی مبنی بر کار مخفیانه مقام‌های دولتی برای داعش و نیز فرار خانواده‌های عادی برای مبارزه در سوریه منتشر شده است.

تحقیقات مقام‌های امنیتی پاکستان در سال گذشته میلادی نشان داد که "گروه کوچکی" از مقام‌های دولتی برای داعش در حال جمع‌آوری اطلاعات هستند. به گفته سخنگوی دولت پاکستان، تاکنون چهار مقام مظنون در بخش‌های مختلف ایالت پنجاب دستگیر شده‌اند اما گزارش‌هایی از حضور آنها در استان‌های سند و خیبر پختون‌خواه نیز وجود دارد.

حضور گروه‌های افراطی در سراسر پاکستان خصوصا منطقه جنوب‌غرب بلوچستان چشمگیر است. بسیاری از گروه‌های متلاشی‌شده هم برای پیوستن به داعش رقابت می‌کنند.

ایسنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید