Performancing Metrics

همکاری سایپا و کیا | اتاق خبر
کد خبر: 332815
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1395 - 00:12
قره‌یی افزود سایپا با شرکت کیا تاکنون محصولات متنوعی را تولید کرده است و اکنون در حال تولید محصول سراتو با این شرکت هستیم. مذاکرات با کیا درخصوص توسعه همکاری با رویکرد جدید در حال پیگیری است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از اخبار خودرو ، در حالی‌که در روزهای اخیر بیشترین اخبار از امضای قراردادهای خارجی و شراکت با خودروسازان بزرگ دنیا بیشتر حول وحوش ایران‌خودرو منشتر می‌شد، گاهی این‌گونه به نظر می‌رسید سایپا که یکی دیگر از غول‌های جاده مخصوص است، هنوز نتوانسته در این زمینه موفقیتی کسب کند. اما روز گذشته مدیران ارشد این خودروسازی در حالی‌که میزبان جمعی از کارگزاران بورس و فعالان بازار سرمایه  بودند با تشریح برنامه‌های آینده این خودروساز و معرفی شرکا نحوه همکاری با آنان نیز پرداختند و  به تمام شایعات پایان دادند.
ضمن اینکه در این دیدار مشخص شد که در کنار پلت‌فرم‌های ایکس۱۰۰ وایکس ۲۰۰ در آینده نه‌چندان دور محصولات سایپا با دو پلت‌فرم جدید به نام Sp0,Sp1 به بازار خواهند آمد. همچنین به گفته قائم‌مقام مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک از مذاکره با نیسان برای تولید محصول جدید نیز خبر داد.
در ابتدای این برنامه قائم‌مقام مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک گروه خودروسازی سایپا در توضیح و تشریح مشارکت با شرکت‌های خارجی و توافق‌های سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیونی یورویی صورت گرفته است توضیح داد: سیتروئن در سایپای کاشان سرمایه‌گذاری خواهد کرد و قرار است ۵۰ درصد این شرکت  به سیتروئن واگذار شود. سایپا کاشان مرکز تولید خودروی سیتروتن در خاورمیانه، آفریقا و هند خواهد شد و محصولات تولیدی سایپا کاشان علاو‌بر فروش در داخل کشور به این کشورها نیز صادر می‌شود.
به گفته حسن قره‌یی، همچنین مقرر است سایپا کاشان به پارک صنعتی تولید خودرو تبدیل و خطوط تولیدی و مونتاژی موتور و قطعات اصلی در این پارک صنعتی راه‌اندازی شوند. میزان  سرمایه‌گذاری سیتروئن در سایپا کاشان جهت خرید سهام، راه‌اندازی خطوط تولید خودرو و قطعه بیش از ۳۰۰ میلیون یورو خواهد بود.

تابستان؛ دومین محصول رنو وسایپا
وی همچین با اشاره به اینکه رنو همکاری خود را با گروه سایپا در شرکت پارس خودرو  تحت غالب شرکت رنو- پارس که جوینت‌ونچر سایپا با رنو است، ادامه داده و آن را به سرعت توسعه می‌دهد، گفت: دومین محصول این همکاری پس از رفع تحریم‌ها در تابستان سال جاری تولید خواهد شد. (تاکنون ۳ محصول تندر ۹۰، پارس‌تندر و خودروی پرطرفدار ساندرو در قالب این همکاری در پارس‌خودرو تولید شده‌اند). در سال جدید نیز بیش از ۸۰ هزار خودرو در پارس‌خودرو، تحت قالب این جوینت‌ونچر، تولید خواهد شد.

سرمایه‌گذاری مستقیم رنو
همچنین رنو قصد دارد علاوه بر جوینت‌ونچر فعلی‌اش با گروه سایپا در شرکت رنو- پارس، سرمایه‌گذاری مستقیم در گروه خودروسازی را به انجام برساند که مذاکرات آن در حال پیگیری بوده و توافق‌های کلی حاصل شده است.

مذاکره با نیسان
وی با اشاره به همکاری خوبی که سایپا در گذشته با شرکت نیسان در ساخت محصولات متنوع داشته است، گفت: پارس‌خودرو در سالیان متمادی، شریک استراتژیک نیسان است، به‌طوری‌که نیسان‌پاترول، خودروی محبوب ماکسیم، نیسان قشقایی و درنهایت خودروی تکنولوژیک تیانا از محصولات تولیدی نیسان با پارس‌خودرو است و در حال مذاکره با این شرکت برای تولید محصولات جدید در پارس‌خودرو هستیم. البته خطوط تولیدی پارس‌خودرو بیشترین هماهنگی برای تولید محصولات نیسان را در سطح کشور دارند.

همکاری با کیا با رویکرد جدید
قره‌یی افزود سایپا با شرکت کیا تاکنون محصولات متنوعی را تولید کرده است و اکنون در حال تولید محصول سراتو با این شرکت هستیم. مذاکرات با کیا درخصوص توسعه همکاری با رویکرد جدید در حال پیگیری است.

پلت‌فرم‌های جدید
قائم‌مقام مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک گروه سایپا با اشاره به سیاست توسعه محصول این گروه گفت: بر اساس استراتژی کلان سایپا که در راستای سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ صنعت خودرو است قصد داریم، ۵۰ درصد تولیدات آتی را  با برند سایپا و ۵۰ درصد تولید را نیز به صورت مشترک با شرکای خارجی انجام دهیم.
وی افزود: درخصوص تولید با برند سایپا علاوه‌بر بهره‌گیری از دو پلت‌فرم ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰، دو پلت‌فرم مدرن sp0 و sp1 در حال توسعه هستند و قرار است در نیمه‌دوم سال ۹۶ خودروهای جدید بر اساس یکی از این  پلت‌فرم‌ها تولید و درنهایت به بازار ارائه شوند.

94105

منبع: روزنامه دنیای خودرو

نظرات
ADS
ADS
پربازدید