Performancing Metrics

اردوغان داوود اوغلو را طرد می‌کند! | اتاق خبر
کد خبر: 332921
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1395 - 08:09
فواد عونی، وبلاگنویس مشهور ترکیه‌ای که به برملا کردن رازهای دولت حزب عدالت و توسعه مشهور است، فاش کرد که اردوغان تصمیمی مبنی بر طرد کردن احمد داوود اوغلو و دور کردن وی از طرح‌هایش برای مرحله آتی اتخاذ کرده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فواد عونی که تاکنون هویت واقعی وی برملا نشده است و به مجتهد، وبلاگنویس مشهور عربستانی تشبیه می‌شود، در توییتر نوشت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به این باور دست یافته است که در مرحله آتی که در آن بر تحقق نظام ریاست جمهوری متمرکز خواهد شد، دیگر جایی برای احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه وجود ندارد.

عونی تاکید کرد، نشست‌هایی در کاخ اردوغان برای گفتگو در مورد بهترین راه‌ها جهت رهایی از داوود اوغلو برگزار شد و این درخواست از وی خواهد شد تا استعفای خود را ارائه دهد چراکه آنچه که "دولت موازی" نامیده می‌شود، اسناد محکمی در حق وی دارد.

وی افزود، اگر داوود اوغلو مقاومت کند، از طریق کمیته مرکزی حزب و شورای حزبی که از نیروهای اردوغان تشکیل می‌شوند، بر وی اعمال فشار صورت خواهد گرفت و رسانه‌های حامی اردوغان نیز کمپین را در کانال‌ها، پایگاه‌ها، روزنامه‌ها و پایگاه‌های اجتماعی برای اعمال فشار بر وی و سوق دادنش جهت استعفا آغاز می‌کنند و اوغلو را به مزدوری برای دولت موازی (گروه فتح الله گولن) متهم می‌کنند.

عونی فاش کرد، داوود اوغلو از آن نشست‌هایی که در کاخ اردوغان انجام شده است، مطلع گشت و به صورت فوری این تصمیم را گرفت تا نشستی برای گفتگو در مورد مبارزه با حزب اتحاد دموکرات کرد سوری برگزار کند و دولت موازی را مورد هجمه قرار دهد تا وی به تعامل با این دولت متهم نشود و بر این اساس طرد نشود، اما اردوغان به تمامی این هجمه‌ها علیه دولت موازی اهمیت نداده است.

عونی عنوان داشت که تمامی تلاش‌های داوود اوغلو فایده‌ای ندارد و اردوغان ارزشی برای آنها قائل نمی‌شود و دوره وی تمام شده است و از نام دولت موازی برای پوشش دادن جهت کنار زدن داوود اوغلو استفاده می‌شود.

وی درخصوص علت این موضع گیری‌های اردوغان نیز گفت، داوود اوغلو تلاش کرد گروه رسانه‌ای دوغان را تحت کنترل خود درآورد که این کار باعث خشم اردوغان شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید