Performancing Metrics

ایتالیا خواستار دریافت گاز ایران شد | اتاق خبر
کد خبر: 332942
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1395 - 09:41
با امضای تفاهمنامه؛
شركت « انل ترید » ایتالیا در تهران با امضای تفاهمنامه ای، تمایل خود را برای دریافت ال ان جی (گاز طبیعی مایع شده) از ایران اعلام كرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، مدیران شركت « انل ترید » ایتالیا و شركت ملی صادرات گاز ایران، امروز (سه شنبه) در جریان سفر « متئو رنتزی » نخست وزیر ایتالیا به ایران تفاهمنامه ای را امضا كردند كه با نهایی شدن آن، ایتالیا به مشتری گاز و ال ان جی ایران تبدیل می شود.

ایران كه تاكنون به دلیل تحریم قادر نبوده وارد بازار ال ان جی شود، قصد دارد از طریق شركت های معتبر بین المللی ورود به بازارهای جدید گاز را تجربه كند.

محدودیت انتقال گاز از طریق خط لوله، بخشی از صادرات گاز ایران به مناطق دوردست باید به صورت ال.ان.جی انجام شود كه تحقق آن نیاز به ایجاد زیرساخت ها و تامین تجهیزات مورد نیاز دارد.

روند احداث پروژه های مزبور به دلیل تحریم، كند و متوقف شده بود، اما اهمیت LNG موجب آن می شود كه كشورمان نقش آفرینی بیشتر در بازار تجارت جهانی گاز به دست آورد .

رفع تحریم ها فرصتی را برای ورود ایران به بازار یاد شده فراهم سازد و تاكنون تفاهمنامه هایی با برخی كشورها امضا شده كه تازه ترین آنها مربوط به ایتالیاست.

به گزارش وزارت نفت، علیرضا كاملی مدیرعامل شركت ملی صادرات گاز ایران درباره امضای قرارداد با شركت ایتالیایی در بخش ال ان جی گفت: تفاهمنامه شركت ملی صادرات گاز ایران و شركت انل ترید ایتالیا در حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و متئو رنتزی، نخست وزیر ایتالیا امضا شد.

وی اظهار داشت :امضای یادداشت تفاهم با شركت «انل ترید» ایتالیا حاصل چندین ماه مذاكره با این شركت است و بررسی فرصت های عرضه بلند مدت، تبادل اطلاعات و همكاری در زمینه بازار گاز و ال ان جی و بهره برداری از امكانات دوره های آموزشی بین دو كشور را شامل می شود .

مدیرعامل شركت ملی صادرات گاز ایران درباره این كه آیا ایران می تواند در بلندمدت به این كشور اروپایی گاز مایع فشرده صادر كند، گفت: اجرای پروژهای ال ان جی می تواند زمینه ورود كشورمان را به این عرصه فراهم سازد.

به گفته كاملی، اجرای پروژه های ال ان جی موجب می شود تا شركت انل بعنوان یك شركت علاقه مند به خرید این گاز در كنار ایران حاضر شود.

ال ان جی بیش از 30 درصد تجارت گاز دنیا را به خود اختصاص داده و این صنعت پیوسته در حال گسترش است .

بر اساس گزارش ها، تاكنون سه پروژه پرشین، ایران و پارس LNG در ایران تعریف شده كه به دلیل تحریم، دو پروژه پارس و پرشین LNG متوقف است.

مسئولان شركت ملی صادرات گاز اعلام كرده اند، روند تكمیل پروژه ایران ال جی كه بیش از ٥٠ درصد پیشرفت دارد، با لغو تحریم ها، شتاب می گیرد.

تاسیسات ال ان جی، گاز در دمای منفی 162 در جه به گاز مایع تبدیل و فشرده می‌شود بطوری كه هر 600 واحد گاز به یك واحد ال ان جی تبدیل شده و امكان صادر كردن از طریق كشتی های مخصوص حمل ال ان جی را فراهم می سازد.

اكنون كشور قطر از غیبت ایران در تجارت ال ان جی، بهترین بهره برداری را كرده و گاز برداشتی از میدان مشترك پارس جنوبی (گنبد شمالی) را به LNG تبدیل و به مقصد كشورهای آسیایی، اروپایی و آمریكایی صادر می كند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید