Performancing Metrics

ایران و هند طرح توسعه حوزه گازی فرزاد ب را نهایی می كنند | اتاق خبر
کد خبر: 332945
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1395 - 09:55
روزنامه هندی:
یك نشریه هندی نوشت: دهلی نو و تهران تصمیم گرفته اند كه سرمایه گذاری برای توسعه حوزه گازی فرزاد ب را تا اكتبر(مهر) نهایی كنند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، روزنامه انگلیسی زبان «اكونومیك تایمز» روز سه شنبه با انتشار مطلبی اضافه كرد: حوزه گازی فرزاد ب درسال 2008 توسط شاخه خارجی شركت نفت وگاز طبیعی هند كشف شد ولی تحریم ها مانع از اجرای طرح توسعه این میدان شد.

درادامه این مطلب با اشاره به دستاوردهای سفر وزیر نفت وگاز طبیعی هند به ایران آمده است :سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری هند در ایران می تواند منافع زیادی برای 2 كشور داشته باشد.

به نوشته این روزنامه ،سرمایه گذاری هند برای احداث مجتمع های پتروشیمی ،كارخانه كود شیمیایی و مایع سازی گاز به سرعت روابط اقتصادی ایران و هند را گسترش می دهد.

در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به ذخایر نفت وگاز در ایران آمده است:تولید كودهای شیمیایی با استفاده از گاز ارزان، ارزش افزوده بالایی برای ایران و هند خواهد داشت .

درادامه سرمقاله روزنامه اكونومیك تایمز آمده است:«دارمندرا پرادهان » وزیر نفت وگاز طبیعی هند در سفر به چابهار خواستار واگذاری زمین و گاز به قیمت مناسب برای اجرای طرحهای پتروشیمی شده است.

به نوشته این روزنامه، سرمایه گذاری در طرح های پتروشیمی و نفت وگاز ایران برای شركت های هندی در چابهار از صرفه اقتصادی بالایی برخوردار است .

دربخش دیگری از این مطلب آمده است:ایران با داشتن ذخایر بزرگ گاز طبیعی و نزدیكی به هند از جایگاه ویژه ای برای تامین گاز مورد نیاز این كشور برخوردار است .

در ادامه این مطلب اضافه شده است:گاز طبیعی تقریبا 9 درصد از سوخت هند را تشكیل می دهد و لازم است كه این میزان افزایش یابد.

نویسنده این مقاله در ادامه، تولید كود شیمیایی در بندر چابهار با استفاده از گاز ارزان را برای هند بسیار مهم دانست و نوشت این اقدام نیاز داخلی هند به كود شیمیایی با قیمت ارزان را تامین می كند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید