Performancing Metrics

بانکها انحصارگرند | اتاق خبر
کد خبر: 333043
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1395 - 20:48
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: سیستم بانکداری در ایران انحصاری است و یکی از بزرگترین دلایل رکود فعلی بخش تولید و اقتصاد نیز عملکرد نامناسب سیستم بانکی است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، آرش محبی‌نژاد گفت: نظام بانکداری ایران به شدت سنتی و انحصاری است و روش‌های نوین بانکی مانند ارائه اعتبار به مشتریان، در ایران اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر اعتبار جای پول را گرفته و بانکها اقدام به صدور کارت اعتباری برای مصرف‌کنندگان می‌کنند، خاطرنشان کرد: با این حال در ایران تنها حدود 5 درصد مردم کارت اعتباری دارند. البته این کارت اعتباری نیز واقعی نبوده و تنها در صورت وجود موجودی در حساب ارائه می‌شود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ادامه داد: این در حالی است که در کشورهای دیگر و حتی ترکیه مردم می‌توانند تا چندین برابر موجودی حساب خود اعتبار دریافت و نسبت به خرید اقلام و کالاهای مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی افزود: عدم صدور کارت اعتباری در سیستم بانکداری ایران در حالی است که ‌قدرت خرید بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز پایین بوده و به همین دلیل نمی‌توانند با پول نقد خود برخی کالاهای مصرفی بادوام مانند خودرو را خریداری کنند.

محبی‌نژاد با بیان اینکه در سیستم بانکی ایران باید اعتبار به عنوان پول مجازی جایگزین پول نقد شود، تصریح کرد:‌ در صورت اصلاح سیستم بانکی و صدور کارت اعتباری برای شهروندان شاهد افزایش قدرت خرید مردم و در نتیجه خروج اقتصاد و بخش‌های تولیدی از رکود فعلی خواهیم بود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید