Performancing Metrics

اختصاص اعتبار ۷۰ میلیاردی برای آبرسانی روستایی و عشایری | اتاق خبر
کد خبر: 333056
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1395 - 16:07
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب بندی از لایحه بودجه مقرر کردند تا سقف ۷۰ میلیارد تومان از محل دریافت تعرفه آب به آبرسانی شرب روستایی و عشایری اختصاص یابد.

اتاق خبر:در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب بندی وزارت نیرو را مکلف کردند از طریق شرکت های آبفای شهری علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری، به ازای هر متر مکعب فروش آب شرب مبلغ ۱۵۰ ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. صددرصد وجوه دریافتی تا سقف ۷۰۰ میلیارد ریال از محل حساب مذکور صرفا جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری اختصاص می یابد.

اعتبار مذکور بر اساس شاخص کمبود آب شرب سالم بین استان های کشور در مقاطع سه ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها و شرکت های آب و فاضلاب روستایی استان ها هزینه شود.

علاوه بر این، مقرر شد دولت بتواند دستگاه های اجرایی ذیربط را موظف کند تا معافیت ها، تخفیفات مالیاتی و گمرکی را به صورت جمعی خرجی در حساب های مربوط ثبت نام نماید.

علاوه بر این، وزارت نیرو موظف شد علاوه بر دریافت آب بهای برق، به ازای هر کیلو وات ساعت برق فروخته شده، مبلغ ۳۰ ریال به عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه درج و از مشترکان برق از جمله باغ شهرها دریافت کند. از درآمد حاصله تا سقف ۴ هزار میلیارد ریال صرفا بابت حمایت از توسعه و نگهداری شبکه های برق روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک توسط شرکت توانیر هزینه می‌شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید