Performancing Metrics

ثبت قرارداد براي توليد خودروي انگليسي در ايران خودروي آذربايجان | اتاق خبر
کد خبر: 333101
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1395 - 18:41
قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي از ثبت قرارداد براي توليد خوروي MG360 محصول كشور انگلستان در شركت ايران خودروي آذربايجان خبرداد.

اتاق خبر - به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربايجان شرقي، غلامعلي راستي افزود: در اين توافق كه در وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسيده مقدمات توليد اين خورو با استاندارد يورو 5 و با مشاركت شركت خودروسازي شانگهاي موتور چين و ايران خودروي آذربايجان در تبريز فراهم شده است.
وي شرط موافقت با اين طرح را بهره گيري از توان توليدكنندگان داخلي به خصوص قطعه سازان استان و داشتن قابليت صادراتي محصول توليدي عنوان كرد و افزود: بايد ترتيبي اتخاذ شود تا قطعات مورد نياز اين خودرو به شرط رعايت استانداردهاي اروپايي در داخل كشور توليد و تامين شود.
راستي با اشاره به ميزان 50 درصدي مشاركت دو طرف در اين طرح اضافه كرد: صادرات خودروي توليدي بعد از مرحله توليد و تامين بازار داخلي، مورد تاكيد مسئولان استان است.
وي به زيرساخت هاي موجود صنعت خودروسازي در استان اشاره كرد و افزود: امكانات و زيرساخت هاي لازم نظير نفت، گاز، پتروشيمي، معادن و به خصوص واحدهاي توليدي و قطعه سازان بنام در منطقه وجود دارد.
راستي گفت: بومي سازي اين محصول به دليل بعد مسافت و انتقال قطعات از كشور چين به ايران، مقرون به صرفه تر خواهد بود.
وي از امكان اشتغالزائي براي دو هزار نفر با اجراي اين طرح در استان خبر داد و گفت: توليد اين خودور در 18 ماه آينده شزوع مي شود.
قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت آذربايجان شرقي با بيان اينكه توليد كامل خودروي يادشده در استان در چند مرحله محقق خواهد شد، گفت: اين موضوع به كاهش قيمت تمام شده منجر خواهد شد.
در زمان حاضر خودروهاي MG در انگليس طراحي و در چين توليد مي شوند كه در بازار ايران هم چند مدل از اين خودرو وجود دارد.
شركت MG كه در سال ۱۹۲۴ تاسيس شده، بيشتر به خاطر خودروهاي اسپرت روباز دوسرنشينه‌اش مشهور است، اما علاوه بر آنها خودروهايي در قالب سدان و كوپه نيز توليد كرده است.
در زمان حاضر در شركت ايران خودروي آذربايجان يكي از محصولات سايپا ( پرايد 131 ) توليد مي شود. پيش از اين توليد پژو 207 در اين واحد خودروساز مطرح شده بود كه به انجام نرسيد.

ایرنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید