Performancing Metrics

حمایت اصلاح‌طلبان از عارف | اتاق خبر
کد خبر: 333130
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1395 - 20:35
عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه نباید دوگانه عارف و لاریجانی را شکل بدهیم، گفت: در جبهه اصلاحات و شورای ائتلاف هیچ بحثی درباره ترکیب ریاست مجلس صورت نگرفته است.

اتاق خبر: عبداله ناصری عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان  در خصوص پیش‌بینی ریاست مجلس دهم و نتیجه انتخابات مرحله دوم، اظهارکرد: تمام گمانه‌زنی‌ها در خصوص توافقات صورت گرفته برای ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، اساس و واقعیت ندارد و هیچ تصمیم‌گیری در این مورد انجام نشده و هیچ گفتگویی هم طرفین با یکدیگر نداشته‌اند.

هیچ بحثی درباره ریاست مجلس در جبهه اصلاحات انجام نشده است

وی افزود: در جبهه اصلاحات و شورای ائتلاف، در مورد این مساله هیچ بحثی صورت نگرفته بلکه امروز تمام دغدغه و تمرکز شورای ائتلاف و اصلاح‌طلبان حضور و مشارکت حداکثری در مرحله دوم انتخابات است؛ چراکه همیشه در مرحله دوم کاهش مشارکت وجود داشته بنابراین همه تلاش ما بر این است که میزان مشارکت را مشابه مرحله اول حفظ کرده تا بتوانیم حداکثر کرسی‌های باقی مانده را کسب کنیم.

ناصری خاطرنشان کرد: بهترین پیش‌بینی در مورد مرحله دوم انتخابات این است که مشابه نتایج مرحله اول و یا یک حالت بینابینی اتفاق بیفتد اما جمع‌بندی من این است که عموما مستقلین به سمت فراکسیون اصلاح‌طلبان و حامیان دولت سوق پیدا خواهند کرد.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: موضوع تصمیم‌گیری در مورد هیات رئیسه و انتخابات ریاست مجلس را باید به بعد از انتخابات مرحله دوم و شکل‌گیری و آغاز به کار مجلس موکول کرد.

وی با بیان اینکه تصمیم درخصوص ریاست مجلس باید در درون مجلس صورت بگیرد، تصریح کرد: به طور طبیعی ممکن است احزاب و جریان‌هایی بخواهند از بیرون مجلس در این حوزه لابی و رایزنی کنند.

اصلاح‌طلبان نباید به دوگانه عارف-لاریجانی بپردازند

ناصری افزود: اصلاح‌طلبان تا این لحظه به هیچ وجه وارد موضوع انتخابات هیات رئیسه نشده‌اند و اصلا در جلسات جبهه اصلاحات بحث اینکه ریاست مجلس دهم در اختیار چه کسی قرار گیرد و ترکیب هیات رئیسه چطور باشد مطرح نبوده است؛ بلکه تمام تمرکز بر اجرای مرحله دوم انتخابات و مشارکت حداکثری است و همه گمانه زنی‌ها در این زمینه صرفا شایعه بوده و هیچ واقعیتی ندارد.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار کرد: اصلاح‌طلبان به این موضوع شدیدا پایبند هستند که تا زمان تشکیل مجلس دهم، نباید دوگانه لاریجانی و عارف و بحث ریاست مجلس را شکل بدهند تا خدای ناکرده سوء تفاهم و فضای خاصی ایجاد نشود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان انصراف عارف از نامزدی برای ریاست مجلس خواهد بود،گفت: این تصمیم خود عارف است. اتفاق سال ۹۲ و انصراف وی هم بر اساس یک جمع‌بندی و نظرسنجی بود که البته ماهیت آن موضوع با بحث ریاست مجلس فرق می‌کند.

رای اصلاح‌طلبان به فرض اکثریت در مجلس، ریاست عارف است

ناصری ادامه داد: برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم باید خارج از قوه مجریه یک تصمیمی گرفته می‌شد که نهایتا یک نظرسنجی انجام شد و بر اساس آن عارف یک تصمیم تاریخی گرفت و آن تصمیم هم در سرنوشت انتخابات بسیار موثر واقع شد.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: ماجرای ریاست مجلس دهم با موضوع سال ۹۲ تفاوت دارد زیرا باید ابتدا نتیجه کرسی‌ها در مرحله دوم انتخابات را دید و سپس با یک گفتگو و ائتلاف به یک جمع‌بندی رسید و یا اینکه شاهد رقابت شفاف بین لاریجانی و عارف بود.

وی افزود: اگر اصلاح‌طلبان اکثریت کرسی‌ها را در مجلس دهم داشته باشند و شخص عارف نیز کاندیدای ریاست مجلس شود، قطعا رای به ریاست وی خواهند داد و از عارف حمایت خواهند کرد.

ناصری گفت: امروز وضعیت برای هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا با توجه به نتایج مرحله اول انتخابات شکننده است و باید نتیجه مرحله دوم را دید و سپس در مورد آن تصمیم گیری کرد.

منبع:مهر

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید