Performancing Metrics

جایی برای مجسمه‌های سرگردان شهر | اتاق خبر
کد خبر: 333280
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1395 - 15:42
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان این‌که طرح باغ – موزه مجسمه تهران آماده است، گفت: اگر درباره مکان باغ - موزه در سه‌ماه اول سال به جمع‌بندی برسیم، تا پایان سال این مکان آماده خواهد شد.

به گزارش اتاق خبر، عیسی علیزاده درباره‌ی آخرین وضعیت جانمایی و ساخت باغ - موزه مجسمه در تهران، اظهار کرد: طرح باغ - موزه مجسمه تهران آماده است. چند مکان را برای جانمایی آن در نظر گرفته‌ایم که اگر امسال به جمع‌بندی برسیم، مجسمه‌های در اختیار ما به این مکان منتقل خواهند شد. در نظر داریم مجسمه‌هایی را که محصول سمپوزیوم‌های اول تا هفتم مجسمه‌سازی تهران هستند پس از جانمایی نهایی، به باغ - موزه منتقل کنیم.

 
او بیان کرد: البته تعدادی از این مجسمه‌ها به‌دلیل نبودن باغ - موزه، در مکان‌های دیگری از جمله حاشیه پارک ملت و باغ - موزه قصر نصب شده‌اند، اما به محض آماده شدن باغ - موزه مجسمه، این مجسمه‌ها و مجسمه‌های در اختیار ما را که در نگارخانه «برگ» هستند به این مکان منتقل خواهیم کرد. اکنون به‌دلیل نداشتن این مکان، مجسمه‌هایی در شهر داریم که پراکنده هستند و در جای مناسب خودشان نصب نشده‌اند.
 
علیزاده ادامه داد: درباره مکان‌هایی که برای این کار در نظر داریم نمی‌توان صحبت کرد، چون هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم و حساسیت‌هایی را ایجاد می‌کند. ما جایی را انتخاب می‌کنیم که مولفه‌های مناسب و لازم را داشته باشد.
 
او درباره‌ی مجسمه‌های مهم و قدیمی تهران نیز گفت: در این‌باره جابه‌جایی نخواهیم داشت چون سال‌هاست که مجسمه‌ها در مکان خود هستند، اما درباره اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از تخریب آن‌ها در گذر زمان، جلساتی داشته‌ایم. این مجسمه‌ها میراث ما هستند و باید حفظ شوند.
 
مدیرعامل سازمان زیباسازی در بخش دیگری از سخنانش درباره‌ی آخرین وضعیت مرمت موزه علی‌اکبر صنعتی نیز اظهار کرد: اقدامات مربوط به مقاوم‌سازی، تأسیسات، بازسازی، مرمت و تعمیر بنا و مجسمه‌های موزه علی‌اکبر صنعتی در حال نهایی شدن است. ما سه‌ماه فرصت خواستیم تا کارهای مربوط به مرمت و قالب‌گیری مجسمه‌ها را نیز به پایان برسانیم. این فرصت سه‌ماهه ربطی به بازگشایی موزه ندارد و می‌توان همزمان با بازگشایی و بازدید مردم کارهای باقی‌مانده را انجام داد.
 
او افزود: در حال حاضر همه کارهای لازم برای بازگشایی موزه توسط سازمان زیباسازی انجام شده و منتظر اعمال نظر مالکیت موزه و هلال احمر هستیم. مرمت‌هایی که سازمان زیباسازی انجام می‌دهد به این صورت است که توافق می‌کنیم مردم اجازه حضور و بازدید از مکان را داشته باشند و یک هیأت مشترک از سازمان زیباسازی و شهرداری تهران نیز درباره بهره‌برداری آن تصمیم‌گیرنده باشد.
 
علیزاده همچنین گفت: مجسمه‌های موزه صنعتی به‌صورت ثابت و با متریال گچ کار شده‌اند. ما در طول مدت مرمت بنا، تمام آن‌ها را غلاف‌گذاری کردیم تا صدمه نبینند. در حال حاضر هم غلاف‌ها باز شده و مرمت مجسمه‌های آسیب دیده در حال انجام است.
 
منبع:ايسنا
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید