Performancing Metrics

مستمری مددجویان امداد اضافه نشد | اتاق خبر
کد خبر: 333370
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1395 - 12:43
عدم افزایش مستمری ها در سال جاری، ۱.۴ میلیون معلول نیازمند خدمات توانبخشی، پیگیری فساد مالی در صندوق بازنشستگان و...از مهمترین اخبار رفاه و بهزیستی در هفته گذشته بود.

اتاق خبر: در هفته جاری اخبار و وقایعی در حوزه بهزییستی و رفاه رخ داد که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

تنهایی عامل اصلی ازدواج سالمندان

یک جامعه شناس در این هفته با اشاره به اینکه تنهایی عامل اصلی ازدواج سالمندان است، گفت: با توجه به اینکه سالمندان در سن پیری نیاز به مراقبت زیادی دارند و همچنین از لحاظ روحی و روانی در این سن باید تحت مراقبت باشند، بنابراین برخی از آنها با ازدواج، این مشکلات خود را حل می کنند.

این جامعه شناس گفت: از سوی دیگر سن امید به زندگی نیز افزایش یافته است به طوری‌که در ایران این سن برای مردان ۷۲ و برای زنان ۷۵ سال است که نشان‌دهنده افزایش آن نسبت به سالهای قبل است و ازدواج سالمندان می تواند واکنشی باشد به امید به زندگی.

قرائی مقدم با تاکید بر اینکه سالمندانی که حقوق و درآمد کافی دارند باید ازدواج کنند، گفت: در کشورهای دیگر نیز سالمندان ازدواج می کنند اما رسم و رسومات آنها با ایران متفاوت است.

تخصیص کارت اعتباری خریدبرای بازنشستگان با دریافتی کمتر از ۱/۵میلیون

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری در هفته جاری اعلام کرد بازنشستگان کشوری که خالص دريافتی حقوق آن‌ها تا سقف ۱/۵ ميليون تومان است، می توانند برای دريافت کارت اعتباری خريد کالای بادوام ايرانی از طريق سايت بانک صادرات ايران ثبت نام کنند.

بهروز انتظاری یکی از اهداف دولت از اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای بادوام ایرانی را حمایت از بازنشستگان دانست و گفت: با توجه به این‌که جامعه هدف ما بازنشستگانی هستند که توانایی مالی محدودی دارند، در همین راستا طبق تصمیم‌گیری انجام شده، صرفاً بازنشستگانی که خالص دریافتی حقوق آن‌ها تا سقف یک و نیم میلیون تومان است، مشمول دریافت این طرح می‌شوند.

پیگیری فساد مالی درصندوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز از رفع دوفساد مالی در صندوق با کمک دستگاه قضایی خبرداد و گفت: از سه تخلف بزرگی که انجام شده بود توانستیم دو فساد را رفع و دو زمین را به اموال صندوق بازگردانیم.

محمود اسلامیان در مورد تخلفات و فسادهای مالی که در گذشته از اموال صندوق انجام شده بود، گفت: در سال گذشته از سه تخلف بزرگی که انجام شده بود توانستیم دو تخلف را رفع و با کمک دستگاه‌ قضایی و دادستانی، اعتباری که در خرید زمینها اختلاس شده بود را به صندوق برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه دو زمین بزرگ توسط دو فرد سودجو تملک شده بود، گفت: یکی از آنها پنج هزار متر در نوبنیاد و دیگری ۱۲ هزار متر بود که این زمین‌ها را با قیمت بسیار پایین اجاره کرده و یا فروخته بودند.

۱۰درصد مددجویان امداد زیر ۱۰سالند 

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد در روزهای میانی هفته با اشاره به اینکه ۱۰درصد مددجویان تحت پوشش، کودکان زیر ۱۰سال هستند، گفت: توزیع بسته‌های امنیت غذایی به کودکان زیر ۶سال از اقدامات کمیته امداد است.

علی‌محمد ذوالفقاری در مورد پرداخت یارانه به کم‌درآمدها، گفت: به دلیل افزایش قیمت‌ها و تورم، اثر یارانه بر زندگی مردم کم شده است؛ بنابراین باید یارانه با هزینه‌ها همخوانی داشته باشد تا در جهت رفع فقر بتواند نقشی را ایفا کند.

وی گفت: نیاز مددجویان تحت پوشش مسکن، اشتغال، معیشت، درمان و آموزش است که برای بهبود این وضعیت، کمیته امداد برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده است.

عدم افزایش مستمری ها در سال جاری

مدیر کل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد در هفته جاری از عدم افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش در سال جاری خبر داد و گفت: به دلیل کمبود اعتبارات، نمی توانیم مستمری ها را افزایش دهیم.

رضا نوروزی در مورد افزایش مستمری مددجویان گفت: مستمری مددجویان در سال جاری افزایش پیدا نمی کند و در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار که ۴ میلیون نفر را شامل می شوند، از مستمری ماهیانه برخوردار هستند که به دلیل کمبود اعتبارات و عدم افزایش سرانه مستمری ها طی دو سال گذشته، مستمری این افراد افزایش پیدا نکرده است.

وی تاکید کرد: مستمری مددجویان از خانواده های یک نفره تا ۵ نفره ۵۳ تا ۱۰۰ هزار تومان می شود.

۱.۴میلیون معلول نیازمند خدمات توانبخشی

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان در این هفته با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار معلول نیازمند خدمات توانبخشی هستند، گفت: کارایی دفترچه های درمانی برای ارائه خدمات توانبخشی صفر است.

علی همت محمودنژاد با اشاره به اینکه در مراسم عیدانه ۲۰۰۰ معلول، مدیرکل بهزیستی استان تهران مشکل بیش از ۳۰۰ نفر از معلولین را بررسی کرد، گفت: قول مساعد برای رفع مشکلات آنان داده شد.

وی به بیمه تکمیلی معلولان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه با توجه به اینکه مشکلات جسمی معلولان بسیار شدید است و اقدامات درمانی آنها بیشتر در مراکز خصوصی انجام می‌شود در این شرایط طرح بیمه سلامت برای آنها فاقد کارآیی لازم است و این در حالی است که معلولان فاقد بیمه تکمیلی هستند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید