Performancing Metrics

مجلس دهم ظرفیت سه فراکسیون ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 333381
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1395 - 18:53
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر لزوم شکل گیری فضای شفاف سیاسی در مجلس دهم گفت: اعتدال و اصلاحات در مجلس دهم فراکسیون واحد خواهند داشت و اصولگرایان هم اجماع می کنند.

 حمیدرضا فولادگر در خصوص اجماع کمیته هفت نفره برای تشکیل فراکسیون واحد اصولگرایی در مجلس دهم گفت: فضای سیاسی جامعه و سلایق سیاسی در انتخابات مجلس دهم به گونه‌ای بود که حامیان دولت با اصلاح‌طلبان ائتلاف کردند و سلایق مختلف اصولگرایی نیز با هم ائتلاف کردند.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: اگر در مجلس نیز به همین صورت شفاف‌ فضای سیاسی شکل بگیرد و فراکسیون سوم نداشته باشیم بهتر است، زیرا در مجلس نهم گفتمان اصلاح‌طلبان و حامیان دولت نیز در عمل با هم ائتلاف کرده و گفتمان اصولگرایی از آنها جدا بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شد گفتمان اعتدال برای انتخابات مجلس دهم فهرست مستقل ارائه کند اما به دلیل اینکه برای انتخابات سال آینده بتوانند ائتلاف خود را با اصلاح‌طلبان ادامه دهند و گفتمان‌سازی نکرده بودند و پایگاه اجتماعی خاصی نداشتند، به صورت مستقل لیست ارائه ندادند.

فولادگر گفت: تجمیع همه سلایق اصولگرایی در یک فراکسیون اقدامی هوشمندانه است و اصلاح‌طلبان و اعتدالیون نیز همانطور که در انتخابات با هم ائتلاف کردند، در مجلس دهم نیز با هم ائتلاف خواهند کرد.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس نیز فراکسیون رهروان دچار انشقاق شد و گروهی از نمایندگان عضو این فراکسیون در فهرست انتخاباتی اصولگرایان و گروهی در فهرست انتخاباتی اعتدالیون و اصلاح‌طلبان حضور یافتند. البته فراکسیون رهروان از ابتدا نیز این‌گونه بود اکثریت اصولگرایان و تعدادی از حامیان دولت و اصلاح‌طلبان در آن حضور داشتند و بعید به نظر می‌رسد که این ترکیب در مجلس دهم نیز ادامه یابد.

عضو جامعه مهندسین اظهار داشت: طبیعتا کسانی که در انتخابات مجلس در فهرست اعتدالیون و اصلاح‌طلبان حضور یافتند در مجلس نیز در فراکسیون اصلاح‌طلبان حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: به اعتقاد من مجلس دهم ظرفیت ایجاد سه فراکسیون ندارد و باید دو فراکسیون بزرگ در آن وجود داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در خصوص ایجاد فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم گفت: توصیه ما این است که ریاست مجلس، ریاست فراکسیون را بر عهده نداشته باشند. وقتی فردی رئیس مجلس شد، باید رئیس همه نمایندگان مجلس باشد.

کمیته ۷ نفره اصولگرایان در جلسه اخیر خود بر لزوم تشکیل فراکسیون واحد اصولگرایی در مجلس دهم به اجماع رسید و قرار شد در این زمینه جلساتی با علی لاریجانی گزینه دولت برای ریاست مجلس دهم داشته باشند اما این جلسه به دلایلی لغو شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید