Performancing Metrics

اجرای سیستم های نوین آبیاری در ۱۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین | اتاق خبر
کد خبر: 333445
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1395 - 01:46
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سال گذشته در سطح ۱۳۰۰ هکتاراز اراضی کشاورزی استان سیستم های نوین آبیاری اجرا شده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از محمد حسین عطایی اظهار کرد:  در حال حاضر بیش از ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به روش نوین آبیاری می شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی و زیر بنایی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: همچنین طی این مدت  مطالعات صدور طرح کشت اراضی پایاب شبکه آبیاری دشت قزوین در سطح ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

وی با اشاره به لزوم استفاده بیهینه از منابع آب اظهار داشت : طی  سال گذشته ۵۷هزار و ۶۴۶ متر لوله گذاری پایاب چاههای کشاورزی در سطح استان انجام شده است.

عطایی؛ احداث و تکمیل هشت باب استخرهای ذخیره آب کشاورزی، تسطیح  ۶۵ هکتار اراضی، و شش مورد  احیا و مرمت قنوات را از دیگر اقدامات انجام شده این مدیریت در سال گذشته برشمرد.

وی گفت: در سال گدذشته ۱۱۰ کیلومتر لوله پای اتیلن خریداری و ۱۰۳۹۲ متر توسعه و بهبود کانال های انتقال آب انجام شده است.

عطایی تصریح کرد: تشکیل دفتر مشترک آب و کشاورزی و تصویب مصوبه های مرتبط با بهینه سازی مصرف آب کشاورزی و همچنین تهیه و ارائه گزارش برنامه های بهبود مصرف اب کشاورزی در اتا فکر آب از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.

وی تاکید کرد: همچنین برنامه ریزی و کنترل جهت کشت مراکز جهاد کشاورزی و پیگیری اخذ پروانه برای ۲۵ میلیون متر مکعب تخصیص آب از رودخانه شاهرود نیز در دست اقدام است.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید