Performancing Metrics

دفاع در سوریه هوشمندانه ترین روش حفاظت از مرزهای کشور است | اتاق خبر
کد خبر: 333454
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1395 - 02:30
نایب رئیس مجلس با اشاره به رشادت های سربازان اسلام در کشور سوریه تصریح کرد: دفاع در سوریه هوشمندانه ترین روش حفاظت از مرزهای کشور بوده و مانع پیشروی جنگ می شود.

اتاق خبر:محمدرضا باهنر در یادواره «ورزش و دفاع مقدس» که در راستای برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان صبح پنج شنبه در شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد اظهار کرد: برگزاری محفل یاد شهدا یکی از ارجمندترین و بهترین تمهیداتی است که انجام می شود.

وی افزود: این برنامه ها بهانه ای است برای اینکه با یاد شهدا، مروری بر دستاوردهای آنها که نزد ما به میراث گذاشته اند داشته و دغدغه های آنها را چراغ راه آینده قرار دهیم.

ظهور انقلاب در دنیای محاصره شده توسط شرق و غرب

نایب رئیس مجلس با اشاره به وضعیت دنیا در زمان پیروزی انقلاب تصریح کرد: دنیا در سال های آخر قرن بیستم به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود که اگر چه به ظاهر دو مکتب متفاوت را ترویج می دادند اما، هر دو مروجان مکاتب الحادی بودند.

باهنر ادامه داد: بلوک شرق به رهبری شوروی سابق مکتب مادی گرایی را ترویج می کرد که به واسطه آن خیلی از دهان ها به جرم خداخواهی بسته شد و خیلی از خون ها به دلیل اعتقاد به مبدا و معاد زمین ریخته شد.

وی افزود: به واسطه حکومت این مکتب در بلوک شرق بود که آدم ها محکوم به فاصله گرفتن از فطرت پاک خود بوده و یا مجبور بودند فطرتی دیگر در خودشان خلق کنند و هر کس که از اخلاق و دین و معاد صحبت می کرد، محکوم به مرگ بود.

نایب رئیس مجلس با اشاره به مکتب حاکم در بلوک غرب گفت: بلوک غرب نیز همه چیز را برای انسان آزاد می دانست و معتقد بود همانطور که انسان می تواند همسر و شغل انتخاب کند، مجاز است دین خود را نیز انتخاب کند اما این دین نباید در سیاست، اقتصاد، علوم و... دخالتی داشته باشد و باید دینی تنها درونی باشد.

وی با بیان اینکه بلوک شرق و غرب می خواستند قرن ۲۱ در حالی آغاز شود که یادی از خدا وجود نداشته باشد، اظهار کرد: در این شرایط بود که امام خمینی (ره) به اسلام ناب، که کاملترین مکتب است، تمسک جست و معادلات دنیا را به هم زد.

دستاوردهای غیرقابل انکار انقلاب

باهنر در ادامه با اشاره به پیروزی انقلاب و وقوع جنگ تحمیلی به تشریح ویژگی های دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: نسل هایی که قبل از انقلاب و جنگ را درک نکرده اند باید بدانند که جنگی به ما تحمیل شد که دو مشخصه بارز داشت.

نایب رئیس مجلس افزود: اول اینکه جوانان ایران در شرایطی مجبور به دفاع از مرزهای کشور شدند که بدون سلاح و تجهیزات در مقابل کل دنیا ایستادگی کردند و دوم به رغم تمام کمبودها و محدودیت هایی که داشتند، برخلاف تمام درگیری هایی که طی ۳۰۰ سال گذشته در کشور رخ داده و هربار بخشی از خاک کشور به یغما می رفت، بعد از هشت سال دفاع حتی ذره ای از خاک کشور را به دشمن ندادند.

وی یادآور شد: در طول دفاع مقدس خون های زیادی به ناحق ریخته شد و همان خون ها تاثیرات شگرفی در دنیا گذاشت و امروز بر اساس همان نفس های قدسی و با تکیه بر دور اندیشی رهبر معظم انقلاب است که تلاش های ما متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.

شگفتی آفرینی جوانان کشور

باهنر با اشاره به نقش نیروهای متخصص در جبهه های جنگ گفت: همانطور که مهندسان در طول هشت سال دفاع مقدس هر روز یک نوآوری داشتند، در تمام طول سال های پس از جنگ نیز نیروهای متعهد یک روز آرام ننشسته اند و قدم های مهمی برداشته اند که یکی از نمونه های گفته شده آن، فناوری هسته ای است که دنیا را شگفت زده کرده است.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه نیروهای متخصص و توانمند در کشور میانگین سنی پائینی دارند تصریح کرد: همانطور که جوانان ما توانستند با تلاش شبانه روزی اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده تولید کنند، در همه زمینه ها مثل نانو، مخابرات، هوا- فضا و.... نیز موفقیت های چشمگیری توسط جوانان کشور رقم خورده است.

جایگاه ایران در میان کشورهای دنیا

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه کشور در بین سایر کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: هرچند خیلی ها می گویند همه کشورها در حال پیشرفت هستند و پیشرفت کشور ما نیز امری بدیهی است اما باید دستاوردهای کشور با جایگاه های قبلی سنجیده شود.

نایب رئیس مجلس وضعیت شاخص های کلان کشور را نابهنجار دانست و اظهار کرد: اگرچه بیکاری وجود دارد و تولید وضعیت خوبی ندارد اما با همه این ناهنجاری ها، قدرت خرید جامعه ایرانی در رتبه بیست و پنجم دنیا قرار دارد و ما در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، جایگاه بالاتری داریم.

 وی به حضور دکترهای پاکستانی، افغانی، هندی و بنگلادشی در کشور در دوران قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: الان هم در حال حاضر تعداد زیادی پزشک بیکار داریم و کمبودهایی در حوزه بهداشت و سلامت وجود دارد، اما با همین شرایط، چه در بحث تجهیزات و چه در بحث درمان در حوزه های تخصصی هیچ چیز از کشورهای اروپایی کم نداریم.

باهنر افزود: در شاخص تورم و تولید جایگاه اصلا خوبی نداریم و شکی هم وجود ندارد اما شاخص توسعه انسانی که از ۱۵ پارامتر تشکیل شده در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

اذعان دشمن به توان دفاعی جمهوری اسلامی

وی همچنین به موفقیت های دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: در برهه ای از زمان صلاح نظام این بود که بخشی از دستاوردهای دفاعی نشان داده شود تا دنیا بداند که توانمندی های نظام در حدی است که توانایی مقابله با هر دشمنی را دارد و بارها هم اعلام کرده ایم که اهل تجاوز و جنگ نیستیم بلکه فقط دفاع می کنیم.

باهنر تاکید کرد: در این شرایط دشمن هم حساب کار دستش آمده و به این باور رسیده که این کشور شهید داده و چند نسل را فدا کرده که بتواند برای خود تصمیم بگیرد.

دفاع در سوریه، هوشمندانه ترین روش دفاع از مرزهای کشور

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه رویش ها در انقلاب بیشتر از ریزش ها است تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ما راه شهدا همچنان ادامه دارد و مصداق آن را در اعزام هایی که به سوریه داریم می توان دید.

باهنر افزود: امروز مهمترین و کم هزینه ترین روش دفاعی، دور کردن مرزهای دفاعی استراتژیک از مرزهای کشور است و اگر امروز در سوریه نمی جنگیدیم، باید در کرمانشاه و خوزستان و سیستان و بلوچستان در مقابل دشمن می ایستادیم.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: دشمن با همه ضربه هایی که از اسلام خورده فهمیده است که اسلام به سرعت در دنیا پیشروی کرده و با همه فرقه های آمریکایی و انگلیسی مثل داعش، القاعده و النصره که با هدف دلسرد کردن انسان ها از اسلام ناب محمدی به وجود آمده ولی، اسلام در دنیا در حال گسترش است.

وی تصریح کرد: امروز مدافعان حریم حرم یکی از افتخارات ایران اسلامی هستند و همانطور که امام نیز فرموده بودند، در هیچ زمانی از تاریخ اسلام، حتی ائمه و پیامبر(ص) نیز یاران با وفایی مثل جوانان ایران اسلامی نداشتند و امروز آرامش و آسایش مملکت مرهون جانفشانی های این یاران با وفا است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید