Performancing Metrics

گلاب آدینه در جمع داوران جشنواره جهانی فیلم فجر | اتاق خبر
کد خبر: 333519
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1395 - 12:11
گلاب آدینه به همراه ۴ سینماگر خارجی آثار نمایش داده شده در بخش «جلوه‌گاه شرق»جشنواره جهانی فیلم فجر را داوری می‌کنند.

به گزارش اتاق خبر، گلاب آدینه، صحرا کریمی، جاوید جعفری، ماریا ترسا کاوینا و اسماعیل فروخی 5 داور بخش «جلوه‌گاه شرق» سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر هستند.

گلاب آدینه
گلاب آدینه متولد سال 1332 در تهران است. او فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد است و بازیگری را از سال 1354 و در گروه تئاتر «پیاده» آغاز کرد. آدینه در دهه 60 با بازی در مجموعه «سلطان و شبان» حضور در تلویزیون را تجربه کرد و البته با وجود پرکارتر شدن در سینما، رابطه اش را با تئاتر قطع نکرد. آدینه در بیش از 20 فیلم سینمایی مقابل دوربین رفته و برای بازی در فیلم «روسری آبی» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است. آدینه برای بازی در فیلم‌های سینمایی «من دیگو مارادونا هستم»، «مهمان مامان»، «وقتی همه خواب بودند»، «فصل پنجم» و «بانوی اردیبهشت» نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر بوده است. گلاب آدینه در کنار حرفه اصلی‌اش، بازیگردانی و تدریس بازیگری را هم تجربه کرده است.

صحرا کریمی
صحرا کریمی در سال 1984 در کابل به دنیا آمد و در تهران بزرگ شد. او در 17 سالگی به جمهوری اسلواکی مهاجرت کرد و تا سن 28 سالگی در آن‌جا زندگی کرد. کریمی سال 2012 به کابل بازگشت.
کریمی مدرک دکترای سینما را (کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی سینمای داستانی) از دانشکده سینما و تلویزیون آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی، در براتیسلاوای اسلواکی گرفته است. او اولین و تنها زن افغان دارای مدرک دکترا در رشته سینما است. علاوه بر این او تنها فیلمساز افغانی‌ است که در آکادمی فیلم و تلویزیون اسلواکی فعالیت مستمر دارد.

جاوید جعفری
جاوید جعفری در سال 1962 در بمبئی زاده شد. او بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان، گوینده، مدیر تشریفات، صداپیشه، خواننده و ترانه‌سرای هندی و شیعه است. او بیش از 30 سال در صنعت سرگرمی بوده و ‌به دلیل طنزپردازی‌هایش مطرح بوده است.

اسماعیل فروخی
اسماعیل فروخی، نویسنده و کارگردان در سال 1969 در قنیطره (مراکش) متولد شد. او اولین فیلم کوتاه داستانی‌ خود را به نام «اکسپوز» در سال 1993 ساخت و به همراه فیلم نخست خود راهی جشنواره‌های جهانی از جمله کن و کلرمون فران شد که نتیجه این حضورها دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه از کن و جایزه ویژه هیئت داوران از جشنواره کلرمون فران بود.

ماریا ترسا کاوینا
ماریا ترسا کاوینا، متولد، 1958 در مونزا، برنامه‌ریز جشنواره‌های سینمایی و متخصص ارزیابی و بازنویسی فیلمنامه است. او فعالیت خود را به عنوان برنامه‌ریز جشنواره‌ها در سال 1989 با جشنواره فیلم ونیز آغاز کرد و تا سال 1997 هم در آنجا مشغول به کار بود. در سال 1998 به جشنواره فیلم لوکارنو رفت و از سال 2001 تا 2005 ریاست اداره این جشنواره را به صورت مشترک بر عهده داشت.

در سال 2006 او به جشنواره فیلم رم پیوست و تا سال 2008 مدیریت هنری جشنواره را به عهده داشت. از سال 2009 تا 2012 مدیر هنری فیپا، اولین جشنواره برنامه‌های تلویزیونی و مستند هم بوده است. او از سال 2009 تا 2014 برنامه‌ریزی جشنواره فیلم ابوظبی را بر عهده گرفت و در کنار فعالیت‌های جشنواره‌ای بیش از هر چیز این روزها مشغول کار در موسسات و صندوق‌های حمایتی از جمله SANAD، AFAC، HAF و در ارتباط مستقیم با فیلمسازان و تهیه‌کنندگان جوان است.
سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با دبیری رضا میرکریمی از اول تا ششم اردیبهشت‌ماه امسال در پردیس سینمایی چارسو  برگزار می‌شود.

مرجع : تسنیم
 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید