Performancing Metrics

از طرح مخالفان سوری در قاهره در صورت موافقت مردم، حمایت می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 333644
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1395 - 19:29
مسکو:‌
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور از طرح گروه مخالفان سوری در قاهره مبنی بر تاسیس یک هیات انتقالی با پنج بخش، در صورت موافقت مردم سوریه حمایت خواهد کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور به خاورمیانه و شمال آفریقا اظهار داشت: ما فقط یک ایده اصلی را تایید می‌کنیم و آن هم لزوم فعالیت و تلاش خود مردم سوریه در حل اختلافاتشان است. روسیه در بحران سوریه طرفدار هیچ یک از طرف‌ها نیست و ما نمی‌توانیم به جای مردم این کشور راه‌حل‌هایی را تحمیل و یا آماده کنیم.

بوگدانف با اشاره به اینکه مخالفان سوری باید برای حل تمامی اختلافات و دستیابی به اصولی مشترک پشت میز مذاکرات بنشینند، تاکید کرد:‌ مسکو از آنچه برای این گروه‌ها مناسب باشد، حمایت خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه با استقبال از تشکیل فرماندهی مشترک برای دو گروه مخالفان سوری در مسکو و قاهره، این امر را در ایجاد اتحاد میان مخالفان موثر دانست.

وی افزود: ما طبیعتا این امر را تایید و از تعیین اشخاصی خردمند و برجسته در میان مخالفان که در حال حاضر در ژنو پراکنده شده‌اند، ‌حمایت می‌کنیم.

این دیپلمات روس با اشاره به اینکه شکل ایده‌آل و موثرتر برای مذاکرات حضور تنها دو هیات دولت دمشق و هیات مخالفان است، تاکید کرد:‌ وحدت مخالفان سوری و اجماع آنها در یک هیات می‌تواند به انجام مذاکرات میان سوری‌ها به شکلی موثرتر نقش بسزایی داشته باشد.

جهاد مقدسی،‌ یکی از نمایندگان گروه مخالفان در قاهره پیش از این اعلام کرده بود، هیات انتقالی سوریه باید شامل پنج بخش از جمله شورای ملی انتقالی که نقش نظارت و قانون‌گذاری را برعهده خواهد داشت، دولت انتقالی،‌ شورای عالی قضایی، شورای ملی نظامی و هیات عالی آشتی باشد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید