Performancing Metrics

سیلاب رودخانه سیمره به‌طور کامل تحت کنترل است | اتاق خبر
کد خبر: 333695
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395 - 00:39
مجری سد و نیروگاه سیمره:
مجری سد و نیروگاه سیمره گفت: سیلاب های اخیری که به مخزن سد سیمره وارد شده، مشکلی جدی را ایجاد نکرده و وضعیت کاملا تحت کنترل است.

به‌گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ابوالقاسم اقبال‌منش در خصوص سیلاب اخیر در استان ایلام و رودخانه سیمره اظهار داشت: با توجه به سیلاب‌های اخیر که دبی ورودی آن به مخزن سد 2 هزار متر مکعب بر ثانیه بوده، هیچ نگرانی وجود ندارد و سیلاب به خوبی تحت کنترل است.

وی ادامه داد: هم اکنون آب مورد نیاز سد ذخیره شده و نیروگاه سیمره نیز در مدار قرار گرفته و برای اطمینان از سیلاب‌های سنگین، برخی دریچه سد جهت سر ریز نشدن باز است تا در مواقع حساس سیلاب را به خوبی کنترل کنیم.

مجری سد و نیروگاه سیمره گفت: سیلاب اخیر مشکلی در پایین دست رودخانه سیمره ایجاد نکرده چون آب پشت سد کرخه ذخیره می‌شود و طبق بررسی کارشناسانمان، تا به امروز گزارشی در خصوص آسیب و خسارات جدی به ما گزارشی نشده و شرایط تحت کنترل است.

اقبال منش در زمینه تملک اراضی در استان لرستان عنوان کرد: در این استان یکی از روستاها را به تملک سد سیمره درآورده‌ایم، اما بعضی از این خانواده‌ها هنوز روستا را ترک نکرده‌اند و ما بارها به آنها هشدار داده‌ایم که امیدوارم هرچه زودتر آنجا را تخلیه کنند تا در هنگام وقوع سیلاب اتفاق ناگواری پیش نیاید.

وی در پایان سخنان خود متذکر شد: باتوجه به ادامه بارش‌های سنگین و احتمال بالا رفتن دبی آب رودخانه سیمره، از مردم منطقه خواهشمندم از حاشیه رودخانه فاصله بگیرند تا اتفاقی برای آنها رخ ندهد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید