Performancing Metrics

انحلال ۱۵۰ شرکت واردات دارویی که «لابی» داشتند | اتاق خبر
کد خبر: 333781
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395 - 10:25
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از منحل شدن ۱۰۰ تا ۱۵۰ شرکت که در زمینه واردات دارو لابی می کردند، خبر داد.

اتاق خبر - به نقل از خانه ملت، محمدحسین قربانی با بیان اینکه در گذشته سیستم نظارتی خوبی در زمینه دارو وجود نداشت، افزود: همین امر منجر شد تا مافیای عظیم دارویی فعالیت گسترده ای داشته باشد که البته با ورود سریع وزارت بهداشت، به طور چشمگیری کاهش پیدا کرد.

داروسازی تبریز

وی ادامه داد: از سویی دیگر وزارت بهداشت تلاش کرد طی یک الی دو سال اخیر اقدامات عملیاتی در حوزه کاهش واردات دارو انجام دهد که در این زمینه نظارت و کنترل دقیقی نیز صورت گرفت.

قربانی تصریح کرد: امروزه به جرات می توان اعلام کرد که حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ شرکتی که لابی های زیادی را در زمینه واردات دارو انجام می دادند کاهش پیدا کرده و ۱۵۰۰ قلم داروی وارداتی به ۷۰۰ قلم رسید که این موارد از موضوعاتی بوده که در سال ۹۴ شاهد آن بودیم.

وی با بیان اینکه ایران توانمندی خوبی در زمینه تولید دارو دارد، یادآور شد: حدود ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود اگرچه ممکن است مواد اولیه برخی از داروها وارداتی باشد اما به هرحال ساخت آن در کشور صورت می‌گیرد.

قربانی با تاکید بر نقش بخش خصوصی در تولید داروهای باکیفیت، افزود: امروزه کیفیت دارو از دغدغه های فعالان حوزه سلامت به شمار می رود و اگر نتوانیم در  زمینه کیفیت داروها موفق عمل کنیم ممکن است گرایش مردم به استفاده از داروهای خارجی افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: سیاست وزارت بهداشت و همچنین مجلس کاهش واردات دارو است که بدون شک رسیدن به این هدف با افزایش کیفیت داروها میسر خواهد شد.

مهر

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید