Performancing Metrics

انتخابات چه در مرحله نخست و چه در مرحله دوم از اهمیت یکسانی برخوردار است | اتاق خبر
کد خبر: 333803
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395 - 11:58
حضور گسترده و توأم با اعتماد مردم در پای صندوق‌های رأی، جریان‌های افراطی را از مراجع تصمیم‌گیری دور می‌کند و منجر به تشکیل مجلسی می‌شود که برآیند افکار مردم باشد.

اتاق خبر: جهانبخش خانجانی، با اشاره به در پیش رو بودن مرحله دوم انتخابات مجلس دهم، اظهار کرد: انتخابات چه در مرحله نخست و چه در مرحله دوم از اهمیت یکسانی برخوردار است و در این دوره نیز با توجه به حساسیت‌های سیاسی و گرم‌ترشدن رقابت‌های جناحی در کشور بر اهمیتش افزوده شده و در نتیجه شاهد حضور قابل توجه مردم در مرحله دوم انتخابات خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد از نقش مردم و تأثیر مشارکت آنها در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور کاسته شود، گفت: هرگاه مردم احساس کنند، حضورشان در انتخابات بی‌تأثیر است،‌ مشارکت کمتری در آن خواهند داشت اما در حال حاضر با توجه به جامعه‌پذیری سیاسی مردم و نیز تأثیر فراوان فعالیت‌های اجتماعی بر اذهان جامعه در جهت مشارکت گسترده در انتخابات، ملت ایران بار دیگر به این نتیجه رسیده است که می‌توانند بر معادلات سیاسی کشور تأثیرگذار بوده و آن را تغییر دهند.

خانجانی ادامه داد: مردم در این دوره از انتخابات برخلاف ادوار پیشین دریافته‌اند که مشارکتشان می‌تواند ثمربخش و کارساز باشد و به همین دلیل حضور گسترده خود در هفتم اسفندماه را بار دیگر در مرحله دوم انتخابات تکرار خواهند کرد.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در پیش‌بینی خود از نتایج مرحله دوم انتخابات، اظهار کرد: امیدوارم اکثریت 69 کرسی‌های باقیمانده به اصلاح‌طلبان، اعتدال‌گرایان و اصولگرایان معتدل تعلق یابد تا جریان‌های افراطی و تندرو راه به جایی نبرند و حداقل دو سوم از کرسی‌های مجلس در اختیار جریان اصلاحات، اعتدال و اصولگرایان معقول قرار گیرد.

خانجانی همچنین با اشاره به نقش تأثیرگذار مردم تهران در مرحله نخست انتخابات مجلس در سراسر کشور، اظهار کرد: مردم تهران در مرحله نخست انتخابات با نشان دادن بلوغ و رشد سیاسی خود، نقش تأثیرگذاری را ایفا کردند و موجب خواهند شد تا در شهرستان‌ها نیز مردم با تأسی از رفتار اهالی پایتخت، در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان با اظهار امیدواری برای تشکیل مجلسی که برآیند افکار مردم باشد، گفت: امیدوارم در مرحله دوم انتخابات شاهد روند خوبی باشیم و مردم با اعتماد کامل پای صندوق‌های رأی حاضر شوند تا با مشارکت‌شان جریان‌های افراطی را از مراجع تصمیم‌گیری دور کنند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید