Performancing Metrics

آزمایش خودروی خودران فورد در تاریکی | اتاق خبر
کد خبر: 333850
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395 - 20:34
فورد اعلام کرد که توانسته یک مدل فورد فیوژن خودران را در تاریکی مطلق با موفقیت آزمایش کند.

به گزارش اتاق خبر  به نقل از اخبار خودرو ،فورد در روز دوشنبه اعلام کرد که توانسته یک مدل فورد فیوژن خودران را در تاریکی مطلق با موفقیت آزمایش کند. این آزمایش در شرایطی صورت گرفته که نه چراغ های خودرو روشن بوده و نه مسیر از هیچگونه سیستم روشنایی برخوردار بوده است.

۶۶۸۲۱۱٫jpg

تاریکی مسیر آزمایش به حدی بوده که دیدن خود ماشین نیز بدون دوربین های دید در شب میسر نبوده است. این محصول فورد توانست با متوسط سرعت ۶۰ مایل بر ساعت راهی پر پیچ و خم را طی کند.

LiDAR ها یا همان مسیریاب ها و هدایتگرهای اختصاصی فورد حالا می توانند تا شعاع ۲۰۰ متری اطراف خودرو را نقشه برداری کرده و مسیر را شناسایی کنند. این کار از طریق ارسال پالس های لیزری و ثبت تصاویر سه بعدی از محیط اطراف انجام می گیرد. این سیستم تصویربرداری در کنار دوربین های متعدد و نقشه های از پیش داده شده می تواند به راحتی موقعیت فعلی خودرو و مسیری که می بایست طی کند را معین نماید.

فورد به تازگی تعداد خودروهای بدون راننده اش را سه برابر کرده است. حالا حدود ۳۰ دستگاه فورد فیوژن خودران در حال تردد در خیابان های ایالت های کالیفرنیا، آریزونا و میشیگان هستند. بنابراین در حال حاضر این شرکت بزرگترین ناوگان خودروهای بدون راننده را در میان تمام خودروسازان دنیا دارا است.

سیستم مسیریابی لیزری LiDAR در طی رقابتی که موسسه دارپا در سال ۲۰۰۵ برگزار کرده بود متولد شد و از آن زمان تا کنون به طور مستمر از ابعاد و اندازه هایش کاسته و بر دقتش افزوده شده است.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید