Performancing Metrics

واکنش کره‌شمالی به شکست حزب حاکم در انتخابات پارلمانی کره‌جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 333879
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395 - 16:21
رسانه دولتی کره‌شمالی در اولین واکنش به انتخابات پارلمانی سئول، شکست حزب محافظه‌کار رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی را پررنگ کرد.

اتاق خبر - به نقل از خبرگزاری یو پی آی، اظهارنظر کوتاه کره‌شمالی اولین واکنش پیونگ‌یانگ به نتایج انتخابات پارلمانی کره‌جنوبی محسوب می‌شود. حزب حاکم سائه‌نوری در جریان انتخابات چهارشنبه گذشته اکثریت پارلمانی را برای اولین بار پس از 16 سال از دست داد.

 خبرگزاری کی سی ان ای کره‌شمالی گزارش داد: انتخابات پارلمانی در کره‌جنوبی برگزار شد و حزب سائه‌نوری اکثریت پارلمانی را به حزب اپوزیسیون مینجو و حزب مردمی واگذار کرد. در نتیجه این انتخابات، حزب مینجو حزب اول در مجلس ملی شد. رهبران حزب سائه‌نوری به شکست اذعان و کناره‌گیری کردند.

حزب محافظه کار حاکم در کره جنوبی پس از ۱۶ سال اکثریت خود را در پارلمان این کشور از دست داد. نتیجه انتخابات پارلمانی روز چهارشنبه در این کشور از پیروزی مخالفان پارک گئون-های، رئیس جمهوری کره جنوبی و دولت وی حکایت دارد.

حزب مینجو که گرایش سوسیال-لیبرال دارد در این انتخابات موفق به کسب ۱۲۳ کرسی از ۳۰۰ کرسی پارلمان شد. کیم چونگ-این، رئیس کمیته امور اضطراری این حزب گفت: «وقتی دولت در حل موضوع امرار معاش مردم ناتوان است، سزاوار مجازات از طریق صندوق رای است. این قدرت صندوق رای از گلوله نیز قوی‌تر است.»

حزب محافظه‌کار سائه‌نوری در این انتخابات تنها موفق به کسب ۱۲۲ کرسی پارلمان شد. رئیس این حزب در پی اعلام نتیجه انتخابات از سمت خود کناره گیری کرد. کیم مو-سونگ، رئیس مستعفی حزب حاکم سائه‌نوری گفت: «من از رهبری حزب کناره گیری می کنم و مسئولیت شکست سنگین مان را در انتخابات به طور کامل می پذیرم. مایلم از اعضای حزب و افرادی که از ما حمایت کردند تشکر کنم.»

با توجه به نتیجه این انتخابات، پارک گئون-های و دولت وی از این پس برای پیشبرد برنامه‌ها و تصویب قوانین مورد نظر خود مسیر دشواری در پیش خواهند داشت. این در حالی است که این نتیجه مخالفان دولت را به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده امیدوار کرده است.

در همین حال سخنگوی کمیته آموزش و فرهنگ کره‌شمالی اعلام کرد: نتیجه انتخابات بیانگر قضاوت دقیق مردم کره‌جنوبی است. حزب سائه‌نوری از تهدید فاشیستی برای خفقان دموکراسی، عدالت و حقیقت استفاده می‌کند.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید