Performancing Metrics

دستگاه‌های ذی‌ربط بر برداشت‌های شخصی از معادن شن نظارت کنند | اتاق خبر
کد خبر: 333970
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395 - 18:00
فرماندار اصفهان با اشاره به برداشت‌های شخصی از معادن شن، خواستار نظارت دستگاه‌های مختلف برای کنترل و پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز شد.

اتاق خبر - فضل الله کفیل در هشتمین جلسه کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار شهرستان و گرد و غبار ناشی از فعالیت‌های انسانی، اظهار کرد: عدم اجرای صحیح استانداردها و استفاده‌های شخصی و غیرمجاز از منابع طبیعی از جمله مشکلات ناشی از گرد و غبار انسان ساز است و برنامه ریزی برای تعدیل و کاهش گرد و غبار انسان ساز از جمله اهداف این کارگروه است.

1457166310643_10.jpg

وی افزود: اقداماتی که در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار انجام می‌شود با هدف احقاق حقوق عمومی مردم و سلامت و حل مشکلات آن‌ها است.

فرماندار اصفهان با اشاره به مشکلات ناشی از آسیب‌های وارده به منابع طبیعی خاطرنشان کرد: تسطیح و به ویژه نهال‌کاری، بهترین روش برای تثبیت شرایط از انتشار ریز گردها و مشکلات از این دست است.

کفیل تصریح کرد: تاکنون با همکاری انجمن شن و ماسه و اداره منابع طبیعی، ۱۲ هکتار از اراضی واقع در منطقه قهاب که بر اثر برداشت‌های غیرمجاز و تخلیه نخاله‌ها تخریب شده‌اند، تسطیح و نهال‌کاری شده است.

وی با اشاره به برداشت‌های شخصی از معادن شن، خواستار نظارت دستگاه‌های مختلف برای کنترل و پیشگیری از این‌گونه برداشت‌های غیرمجاز شد.

فرماندار اصفهان با اشاره به آسیب کوره‌های گچ بر روی منابع طبیعی، بر تغییر کاربری این کوره‌ها نیز تأکید کرد و گفت: با رعایت حقوق مالکان معادن گچ، باید کمیته‌ای جهت تصمیم‌گیری برای ارائه راهکارهای سازنده در حل مشکلات ناشی از پدیده گرد و غبار شهرستان تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مقرر شد کمیته‌ای متشکل از نمایندگان صنعت و معدن، محیط زیست، منابع طبیعی و جهادکشاورزی نسبت به تعیین تکلیف کاربری‌های جایگزین و ارائه راهکار برای بیش از ۶۴ کوره تولید گچ منطقه قهاب محمدآباد اقدام کنند.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید