Performancing Metrics

ترامپ دوباره ناتو را به باد انتقاد گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 333989
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395 - 18:46
کاندیدای ریاست جمهوری پیشرو حزب جمهوری خواه آمریکا در یک تجمع انتخاباتی که نزدیک به 10000 تن در آن حضور داشتند بار دیگر ائتلاف نظامی ناتو را "منسوخ" خواند.

اتاق خبر - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این در حالی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند، دونالد ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری پیشرو جمهوری‌خواهان آمریکا در ایالت مهم نیویورک که قرار است روز سه شنبه آینده شاهد انتخابات درون حزبی باشد، از دو رقیب هم حزبی اصلی خود یعنی جان کاسیچ، فرماندار اوهایو و تد کروز، فرماندار تگزاس با برتری چشمگیری جلوتر است.

 1434519052594_426983_img650x420_img650x420_crop.jpgترامپ در تجمع انتخاباتی روز جمعه در شهر هارتفورد، مرکز ایالت کنتیکات گفت: ناتو یک ائتلاف منسوخ است و آمریکا بیش از حد برای حفظ این ائتلاف پول می پردازد.

این در حالی است که ترامپ پیشتر نیز ناتو را یک ائتلاف نظامی منسوخ خوانده و بارها گفته بود که اگر رئیس جمهور آمریکا شود از همپیمانان مهم آمریکا خواهد خواست تا سهم پول بیشتری برای مساله دفاع مشترک اختصاص دهند.

ترامپ در اظهارات اخیر خود گفت: موضع تثبیت شده آمریکا درباره ناتو به عنوان ائتلافی که 25 سال بعد از جنگ سرد همچنان دوام آورده توسط سیستم و تشکیلات سیاسی در آمریکا که متقلب و فاسد است اتخاذ شده است.

وی تصریح کرد: من هم جزئی از این تشکیلات بودم اما حالا احتمالا یک مخالف بالفطره این تشکیلات هستم. اقتصاد متقلبانه است. بانکها متقلب هستند و کل معاملات ما همراه با تقلب است. سیستم ما یک سیستم بد است، یک نظام خطرناک است زیرا مردم شدیدا نسبت به اتفاقاتی که می افتد خشمگین هستند.

ترامپ همچنین هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست جمهوری پیشرو دموکرات ها را نیز تمسخر کرده و او را یک "بذله‌گو" خواند که هیچ چیز درباره تجارت و اقتصاد ما نمی‌داند و تنها پول به حساب خود می‌ریزد.

ایسنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید