Performancing Metrics

از ظرفیت دانشجویان در فرهنگ سازی تفکیک زباله استفاده شود | اتاق خبر
کد خبر: 334015
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395 - 20:10
معاون خدمات شهری شهرداری تهران بر بسترسازی جهت مشارکت و حضور دانشجویان و جوانان در حوزه مدیریت شهری و در راستای برون سپاری در انجام پروژه های اجرایی وسط کارگروه دانشجویان تاکید کرد.

اتاق خبر: مجتبی عبدالهی معاون شهردار تهران و علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران دیروز به همراه ۲۴۵ نفر از دانشجویان مقطع دکتری و فوق لیسانس از دانشگاه های شهید بهشتی، تهران، علم و صنعت، امیر کبیر، تربیت مدرس، شریف، الزهرا، هنر، سوره، علم و فرهنگ، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، رسام، شریعتی و اعضاء دبیرخانه دانشجویی و جوانان پس از بازدید چند ساعته از روند ساخت و مراحل اجرا مجموعه ملی و بین المللی شهر آفتاب به ارائه توضیحاتی در خصوص روند پیشرفت و ساخت این مجموعه پرداخت و پس از آن در نشستی با دانشجویان ضمن تبریک سال جدید  گفت: امیدوارم امسال برای شما دانشجویان که دوران خوب دانشجویی را طی می کنید سالی همراه با موفقیت در تمامی عرصه ها باشد.

عبدالهی در ادامه ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع دانشجویان گفت:خوشحالم که فرصتی مهیا گردید که در محفل گرم و صمیمانه شما که آینده سازان این مرز و بوم هستید، حضور یابم.

وی با اشاره به این که بسیاری از دانشجویانی که در گذشته و در دبیرخانه دانشجویی حضور داشتند فارغ التحصیل شده و عده ای نیز به تازگی به جمع آنها پیوستند، افزود:انتظار داریم که دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود همچنان با دبیرخانه دانشجویی ارتباط داشته باشند.

عبدالهی بر استمرار برگزاری چنین نشست هایی تاکید کرد و گفت:امیدوارم با همکاری شما جامعه دانشجویی؛ همایش های مرتبط با موضوعات و مسائل حوزه شهری برگزار کنیم.

افق دید دانشجویان وسیع و گسترده است

وی هدف از بازدید دانشجویان از نمایشگاه شهر آفتاب را بهره گیری از نقطه نظرات و ارائه پیشنهادات دانشجویان دانست و اذعان کرد:نگاه تیزبینانه، کارشناسی، علمی و هنری شما سرمایه مدیریت شهری محسوب می شود به این جهت که افق دید شما وسیع و گسترده است و نقطه نظرات دقیق و متقنی در مباحث و موضوعات مختلف دارید و قطعا با برنامه ریزی های صحیح از آنها استفاده خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به وسعت نمایشگاه شهر آفتاب در مقایسه با وسعت نمایشگاه فعلی در تهران گفت: نمایشگاه شهر آفتاب ۵ برابر نمایشگاه فعلی وسعت دارد که در سه فاز طراحی و اجرا خواهد شد.

وی با اعلام این خبر که نمایشگاه شهر آفتاب همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران افتتاح خواهد شد، تصریح کرد:مترو شهر آفتاب نیز بزودی افتتاح و پس از آن گام های بعدی در این پروژه اجرایی خواهد شد.

عبدالهی در ادامه با بیان این که این نمایشگاه جزو معدود نمایشگاه هایی است که ۲۰ درصد سطح اشغال دارد و ۸۰ درصد آن شامل خیابان ، فضای سبز و فضاهای جانبی است، خاطرنشان کرد:طراحی های این مجموعه سنتی و منطبق با طراحی های ایرانی و اسلامی است.

وی به روند برگزاری نمایشگاه های مختلف در این نمایشگاه اشاره داشت و گفت: پس از برگزاری نمایشگاه کتاب، نمایشگاه غذا،اتومبیل و صنایع مختلف برگزار خواهد، ضمن این که برنامه ریزی های لازم برای برگزاری نمایشگاه مختلف در این محل انجام خواهد شد.

عبدالهی در ادامه افزود: نمایشگاه کتاب از ۱۴ تا ۲۵ اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز میزبان بازدیدکنندگان می باشد و پیش بینی می کنیم که قریب ۲ میلیون نفر بازدید کننده داشته باشد.

معاون شهردار تهران با بیان این که تمامی امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان و خانواده ها فراهم گردیده است تا بهترین خدمات به آنان ارائه شود، افزود:برنامه ریزی های لازم برای حضور و استقرار بازدیدکنندگانی که از استان ها و شهرستان های مختلف به تهران می آیند فراهم گردیده است.

وی خطاب به دانشجویان گفت: با همکاری شهریاران جوان گروه های مختلف دانشجویی تشکیل دهید و به ارزیابی عملکرد، نوع خدمات دهی، تبلیغات و... در موضوعات مختلف از جمله شهر آفتاب بپردازید و نقاط قوت و ضعف را به ما اعلام کنید.

عبدالهی در ادامه خاطرنشان کرد:دانشجویان رشته نور و مهندسی طراحی شهری،طرح های خود را در خصوص آذین بندی، نورپردازی ها و حذف زوائد بصری و پیرایش شهری ارائه دهند تا پس از بررسی و تایید نهایی یک خیابان و محور برای اجرای آن اختصاص یابد.

استفاده از ظرفیت دانشجویان در فرهنگ سازی تفکیک زباله تر و خشک

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از ظرفیت دانشجویان در مباحثی چون تفکیک پسماند، جداسازی زباله های خشک و تر و فرهنگ سازی در این زمینه ها تاکید کرد و گفت:آمادگی کامل داریم که از ظرفیت های دانشجویی در این موضوعات  استفاده کنیم.

همچنین در ادامه این نشست دکتر عبدالهی پس از استماع نقطه نظرات و پیشنهادات و با تشکر از حضور اعضاء دبیرخانه دانشجویی و جوانان از دانشگاه های شهر تهران بر حمایت و بسترسازی جهت مشارکت و حضور  دانشجویان و جوانان در حوزه مدیریت شهری و در راستای برون سپاری در انجام پروژه های اجرایی و خدمات شهری توسط کارگروه دانشجویان تاکید کرد و گفت: حضور گسترده جوانان و دانشجویان در تعامل و مشارکت با مدیریت شهری مورد تاکید و توجه دکتر قالیباف بوده، هست و خواهد بود.

گفتنی است در پایان این بازدید کارگاهی نیم روزه و در نشست ۵ ساعته کلیپی از ایده ها و پروژه های دانشجویی به نمایش در آمد و در ادامه دانشجویان و اساتید به  بررسی و تحلیل کارشناسی، تبادل نظر و ارائه پیشنهادات خود به مدیران شهری پرداختند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید