Performancing Metrics

در مذاکرات کویت به دنبال هیات حاکمه توافقی هستیم | اتاق خبر
کد خبر: 334065
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395 - 23:57
انصارالله:
سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیات این جنبش در مذاکرات صلح کویت با بیان این که دولت کویت و مسئولان آن می‌توانند نقش برجسته‌ای را در بنای صلح در یمن ایفا کنند، خواهان توقف جنگ برای تسهیل در انجام گفتگوها شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیات این جنبش در مذاکرات صلح یمن که قرار است 18 ماه جاری میلادی در کویت برگزار می‌شود، در مصاحبه با روزنامه الرای این کشور در مورد مذاکراتی که در عربستان میان انصارالله و ریاض صورت گرفت گفت: این مذاکرات نتایج خوبی را رقم زد. خواسته ما این است که هیات حاکم و قدرتی توافقی در مرحله انتقالی مشخص شکل بگیرد که از طریق آن در مورد تمامی مسائل مورد اختلاف مربوط به خروجی‌های گفتگوی ملی تصمیم گیری شود.

وی گفت: ما توقف جنگ را گامی درست برای انجام هرگفتگویی به شمار می‌آوریم و هرگامی جز آن تنها برای دامن زدن به جنگ است. اختلافات در حال حاضر و در وهله نخست بر سر این است که ما وضعیت جنگ را پشت سر نگذاشته‌ایم و ما معتقدیم که اولویت در حال حاضر تثبیت آتش بس است.

محمد عبدالسلام همچنین گفت: ما معتقدیم که سلاح‌های سنگین باید در دست دولت باشد و این مساله‌ای است که در خروجی‌های گفتگوی ملی از آن صحبت به میان آمده است.

وی در مورد جدایی طلبان جنوب یمن گفت: ما خواهان راه حل عادلانه برای مساله جنوب یمن و مساله صعده هستیم و اینکه یمنی‌ها در مورد ساختار دولت فدرال به صورت عادلانه و بدون جانبداری توافق کنند.

محمد عبدالسلام در مورد ادعاهایی مبنی بر اختلافات میان انصارالله و حزب کنگره مردمی سراسری گفت: هیچ اختلافی میان ما با تمامی گروه‌های ملی و در راس آنها کنگره مردمی سراسری در مقابله با هجمه علیه کشور ما وجود ندارد.

وی در مورد نوشته‌های برخی از افراد وابسته به انصارالله که خواهان خروج علی عبدالله صالح از یمن برای فراهم کردن مرحله انتقالی شده‌اند، افزود: آنچه که مربوط به حزب کنگره مردمی سراسری و رهبران سیاسی آن است، ما در مورد آن دخالت نمی‌کنیم و ما خواهان بیرون کردن هیچ کس نیستیم. تاکنون دیداری میان عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن باعلی عبدالله صالح به دلیل پیچیدگی‌های جنگ صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید