Performancing Metrics

وزرای خارجه روسیه، چین و هند دوشنبه در مسکو دیدار می‌کنند | اتاق خبر
کد خبر: 334070
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 00:15
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، وزیر خارجه این کشور قرار است روز دوشنبه 18 آوریل (30 فروردین) در نشست مشترکی با همتایان چینی و هندی خود در شهر مسکو درباره مسائلی نظیر حل‌وفصل درگیری‌ها در خاورمیانه، اوکراین و افغانستان و مسائل دیگر به بحث بپردازد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام وزارت امور خارجه روسیه، این نشست با حضور سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، سوشما سواراج، وزیر خارجه هند و وانگ یی، وزیر خارجه چین قرار است چهاردهمین نشست سه جانبه در فرمت RIC باشد. این نشست ها با تمرکز بر مسائل بین‌المللی و همکاری‌های میان این سه کشور برگزار می شود. قرار است بعد از نشست روز دوشنبه ریاست این گروه به هند واگذار شود.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد: قرار است در جریان نشست روز دوشنبه، وزرای امور خارجه کشورهای چین، روسیه و هند مسائل منطقه‌ای و جهانی، تقویت قوانین بین المللی و جنگ مشترک با چالشهای مشترک را بررسی کنند. توجه ویژه‌ای نیز صرف وضعیت خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله وضعیت کشورهای سوریه، عراق، لیبی، فرآیند صلح خاورمیانه، وضعیت افغانستان و حل‌وفصل بحران در اوکراین خواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه با اظهار این که مکانیسم روسیه-چین-هند (RIC)‌ بخش مهمی از یک شبکه دیپلماتیک چند جانبه است، تاکید کرد این نشستها به دستیابی به یک نظام امنیتی جامع، برابر و متحد در منطقه آسیا-اقیانوسیه و همچنین توسعه اقتصادی پایدار این منطقه کمک خواهد کرد.

همچنین بر اساس بیانیه این وزارتخانه مسائل مربوط به هماهنگی های اجلاس‌های چند جانبه شامل سازمان ملل، سازمان همکاری شانگهای، بلوک اقتصادی بریکس(BRICS)، کنفرانس تدابیر تعامل و ایجاد اعتماد در آسیا (CICA)‌ و چند اجلاس متعدد دیگر در شرق آسیا نیز در این نشست تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید