Performancing Metrics

اوج سيلاب فردا از اهواز عبور مي‌كند | اتاق خبر
کد خبر: 334106
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 11:43
معاون مطالعات پايه و طرح‌هاي جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، با تشريح وضعيت سيلاب رودخانه‌هاي استان گفت: اوج سيلاب فردا از اهواز عبور مي‌كند.

به‌گزارش اتاق خبر، به نقل از ايرنا، هوشنگ حسوني‌زاده اظهار داشت: بارش‌هاي 48 ساعت گذشته، دبي آب را در «ملاثاني» به يك هزار و 160 مترمكعب بر ثانيه و در اهواز به يك هزار مترمكعب بر ثانيه رسانده است.
به گفته اين مقام مسئول، هشدارهاي كافي توسط ستاد مديريت بحران به مردم داده شده تا از نزديك شدن به حريم رودخانه و تردد در جاده‌هاي ساحلي، تا زمان گذر از اين مرحله اجتناب كنند.
وي افزود: احتمال مي‌رود دبي اوج سيلاب، فردا(يكشنبه) از شهر اهواز عبور كند.
حسوني‌زاده ادامه داد: ميزان دبي ورودي به حوضه كارون افزون بر 500 مترمكعب بر ثانيه بوده كه در سدهاي زنجيره‌اي كارون ذخيره مي‌شود.
معاون مطالعات پايه و طرح‌هاي جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به وضعيت حوضه دز گفت: ورودي متوسط اين حوضه يك هزار و 400 مترمكعب بر ثانيه و خروجي آن هزار مترمكعب بر ثانيه است.
وي افزود: دبي اوج سيلاب از مناطق دزفول، شوش و هفت تپه عبور كرده و اكنون به منطقه «بامدژ» واقع در 100 كيلومتري شمال اهواز رسيده است.
اين مقام مسئول، ميزان دبي ورودي به حوضه كرخه را 2 هزار مترمكعب بر ثانيه و ميزان خروجي آن را 70 مترمكعب بر ثانيه، فقط براي تامين آب شرب و دبي پايه رودخانه عنوان كرد.
وي از ذخيره سه ميليارد و 600 ميليون مترمكعب آب در مخزن سد كرخه خبر داد و تاكيد كرد: اوضاع در اين حوضه همچنان تحت كنترل است.
حسوني زاده با اشاره به آخرين وضعيت حوضه مارون نيز گفت: ميزان دبي ورودي به مخزن سد در اين حوضه 170 مترمكعب بر ثانيه و حجم مخزن 550 ميليون مترمكعب است.
وي خاطرنشان كرد: ميزان خروجي آب از سد مارون با توجه به بارش‌هاي صورت گرفته در پايين دست مخزن، به پنج مترمكعب بر ثانيه كاهش داده شده است.
دبي رودخانه دز كه در شرايط عادي 300 متر مكعب برثانيه است در روز پنجشنبه گذشته به چهار هزار و 540 متر مكعب بر ثانيه رسيد.
طغيان رودخانه دز موجب آب گرفتگي تعدادي از روستاهاي دزفول و شوش شد.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید