Performancing Metrics

مطالبات مردم سمنان از رئیس جمهور | اتاق خبر
کد خبر: 334150
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 13:15
در آستانه نخستین سفر کاروان تدبیر و امید در سال۹۵ به سمنان مردم، صاحب‌نظران و مسئولان استان سمنان از مطالبات و انتظارات سخن می‌گویند که امید به دولت امید، وجه مشترک تمام آن‌ها است.

اتاق خبر: محمد حسن مقدم نیا: این روزها در استان سمنان و به‌ویژه شهرستان‌های هشت‌گانه آن، همه‌جا سخن از سفر هیئت دولت است و دراین‌بین سیلی از مطالبات ریزودرشت مردمی از هیئت دولت مطرح می‌شود که شاید بلندای آن از میامی تا ایوان کی ادامه یابد و وجه اشتراک تمام آن‌ها امید به دستان رئیس دولتی است که این بار در آخرین روز از فروردین ۹۵به زادگاهش پای می‌گذارد.

مطالبات مردمی دراین‌بین بسیارند و هرکس به فراخور زادگاه، پیشه و فعالیتی که دارد از دولت چیزی طلب می‌کند که دراین‌بین به نظر می‌رسد رفع مشکلات پیرامون آب، اشتغال جوانان، مبارزه با اثرات سوء خشک‌سالی، اجرای پروژه‌های عمرانی و درمانی، مسکن و به‌خصوص رفع گره کور مسکن مهر، زیرساخت‌های ورزشی، فاضلاب شهری، مدیریت شهری حمایت از کشاورزی و دامداری، خروج از رکود موجود در صنایع و معادن و رفع مشکل بانک‌ها با کارخانه‌ها در صدر این مطالبات قرار دارند.

این روزها اما رسانه‌های استان پر است از اظهارنظر ائمه جمعه و مسئولان شهرستان‌ها و شهرهای استان که مطالبات ریزودرشت مردم از تیم لیگ برتری تا انتقال آب دریای خزر را به‌نوبه خود مطرح می‌کنند و خواستار پیگیری دولت تدبیر و امید هستند، مطالباتی که قطعاً بسیاری‌شان در فهرست ۲۹تایی ارائه‌شده توسط استانداری سمنان برای مطرح‌شدن در سفر ریاست جمهوری جایی ندارند و برخی دیگر توسط هیئت دولت پیگیری خواهند شد اما انتظار و توقع رفع همه موانع در یک سفر ۱۲ساعته شاید دور از واقع به نظر برسد.

ارجاع ۲۹ طرح از استان سنان در سفر رئیس‌جمهور

نخستین اظهارنظر درباره طرح‌های پیشنهادی برای سفر روحانی سه سمنان توسط محمدرضا خباز استاندار این استان مطرح شد، وی در این خصوص گفت: ما برای این سفر ۵۷ طرح پیشنهادی داشتیم و چون فاصله این تعداد طرح با بقیه استان‌ها که در بیشینه ۱۱طرح و در کمینه تنها چهار طرح از در سفرهای پیشین هیئت دولت مطالبه داشتند، زیاد بود لذا هیئت دولت تعدادی از طرح‌ها را ساماندهی کردند و درنهایت ۲۹ طرح را پذیرفتند.

خباز همچنین افزود: استان سمنان بالاترین تعداد طرح‌های پیشنهادی در بین طرح‌های سفرهای استانی ریاست جمهوری را داشته و طبیعتاً به دلیل اینکه گرفتاری‌های استان بالاست انتظارات ما بیشتر است.

وی اما در اظهارنظری جالب پیرامون انتقادهای برخی شهرستان‌ها در عدم توجه به طرح‌های عمرانی مناطق خود، پاسخ داد: رئیس‌جمهور متعلق به آحاد مردم است و همه باید در راستای موفقیت دولت تلاش کنند.

آب مطالبه اصلی مردم سمنان

استاندار اما در دیدار با احزاب و گروه‌های سیاسی سمنان، در بین پروژه‌های مطرح‌شده در سفر هیئت دولت به طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان نیز اشاره کرد و گفت: بنده برای پیگیری این پروژه تلاش‌های فراوانی داشتم و برای این امر این موضوع به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و اساسی در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت هم‌زمان با سی و یکم فروردین‌ماه تصمیم‌گیری خواهد شد.

خباز با تأکید بر اینکه مخالف تخریب محیط‌زیست با اجرای این طرح هستم سعی در به دست آوردن توجه مخالفان این طرح نیز داشت و گفت: برای انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان باید طوری عمل شود که به محیط‌زیست لطمه و آسیب وارد نشود و بحث حفظ محیط‌زیست به جد در دستور کار قرار دارد.

وی اما امیدواری خود نسبت به سفر هیئت دولت را این‌گونه بروز داد: دولت تدبیر و امید تاکنون و با انجام سفرهای استانی خود به برخی از استان‌ها، اتفاقات بسیار خوبی برای آن استان رقم زده و ما نیز امیدواریم با این سفر مردم استان سمنان از خیرات و برکات آن بهره‌مند شوند.

کلید انتقال آب خزر در دست رئیس‌جمهور

اما مسئول پیگیری طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان نیز در اظهارنظری اجرای این طرح را منوط به امضای رئیس‌جمهور دانست و گفت: برخی سعی در فرافکنی دارند و می‌خواهند بگویند این طرح حتی با دستور روحانی نیز قابل‌ اجرا نیست اما یک امضای وی می‌تواند این طرح را اجرایی کند.

احمد ربیعی با اشاره به عزم وزارت نیرو برای اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی توسط بخش خصوصی و آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در این طرح شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی گفت: در این طرح که شامل ۱۸۱ کیلومتر لوله‌گذاری و هشت ایستگاه پمپاژ آب است، قرار شده تا سالانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب شیرین‌ را منتقل کند.

وی با انتقاد از اظهارنظرهای غیر کارشناسی توسط برخی افراد به‌خصوص مسئولان مازندرانی مبنی بر مخاطره‌آمیز بودن این طرح و تحرکات اخیر عده‌ای از افراد در فضای مجازی گفت: این افراد هیچ اطلاعی از جزئیات انتقال آب خزر به سمنان ندارند و تمام مطالعات کارشناسان سالم بودن این طرح را تأیید می‌کند.

مسئول پیگیری طرح انتقال آب دریای خزر افزود: در ملاقات استاندار سمنان با رئیس سازمان محیط‌زیست مقررشده است، پنج برابر این میزان در دیگر مناطق بنا به تشخیص سازمان محیط‌زیست جنگل‌کاری شود همچنین باید گفت خوشبختانه برای نهایی شدن این طرح وحدت نظری خاص در استان سمنان به وجود آمده و ائمه جمعه و جماعات، مسئولان، نمایندگان منتخب مردم در مجلس دهم و علما و مسئولان هم استانی مقیم سایر مناطق پیگیر نهایی شدن طرح هستند.

دانشگاه‌ها فراموش نشوند

فرماندار سمنان هم در جمع فعالان دانشجویی اما مطالبات مردم سمنان را تنها در موضوعات عمرانی ندانست و با اشاره به لزوم بهره‌گیری از پتانسیل موجود دانشگاهی در استان، گفت: سفر هیئت دولت زمانی مناسب برای طرح مشکلات دانشگاهی است.

سید عباس دانایی بیان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پتانسیل خوبی در خصوص شناسایی و رفع موانع و مشکلات موجود در شهرستان هستند و این مهم تأثیر بسزای خود بر ارتقاء کیفیت زندگی جامعه را همواره نشان داده‌اند لذا درراه توسعه و پیشرفت نیز می‌توانند گام‌های مؤثری بردارند.

وی بابیان اینکه اگر دانشگاه‌های قوی داشته باشیم توسعه نیز خواهیم داشت، ابراز داشت: موضوعاتی نظیر اقتصاد مقاومتی و راهکار‌های اجرایی آن در جامعه، همدلی دولت، مردم و نقش دانشگاه‌ها در تحولات اجتماعی را می‌طلبد که دراین‌بین دانشگاه‌ها می‌توانند با تحکیم نقش‌آفرینی خود در عرصه جامعه، دانش‌افزایی سیاسی و بصیرت افزایی دینی و ارتقاء سطح علمی نقش ویژه‌ای بیافرینند.

فرماندار سمنان با تأکید بر لزوم طرح مشکلات دانشگاهی در استان طی سفر ریاست‌جمهوری به سمنان، گفت: باید از این فرصت استثنایی برای توسعه، آبادانی، پیگیری مطالبات مردمی و حل موانع در تکمیل پروژه‌ها در بخش‌های مختلف به‌خصوص رفع مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها و دانشجویان بهره ببریم.

تیم لیگ برتری می‌خواهیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نیز درباره مطالبات مردم از ریاست جمهوری در سفر سی و یکم فروردین‌ماه، به مجموعه بی‌نظیر ورزشگاه ۱۵ هزارنفری سمنان اشاره کرد و اظهار داشت: این ظرفیت بی‌نظیر در سفر رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود و آماده بهره‌برداری خواهد بود.

فرزاد فتاحی درباره ظرفیت ایجادشده در سمنان، بیان کرد: در آینده شاهد میزبانی مسابقات ملی در این مجموعه خواهیم بود؛ چراکه ورزشگاه ۱۵ هزارنفری سمنان دارای استانداردهای بین‌المللی است.

مدیرکل ورزش و جوانان سمنان، ورزش استان در رشته فوتبال را نیازمند همدلی‌های بیشتر دانست و با اشاره به وجود چهره‌های فوتبالی شاخص و صاحب‌نام در استان سمنان اظهار امیدواری کرد تا در آینده شاهد حضور تیمی از استان در لیگ برتر باشیم.

نگاه ویژه به شاهرود و شرق استان سمنان

مطالبات مردم و فعالان اقتصادی و مسئولان در حوزه‌های مختلف اعم از صنعت، بیکاری، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، حوزه شهری، ورزش، جوانان، مسکن مهر، البرز شرقی و مشکلاتش، پروژه‌های نیمه‌تمامی مانند آب قطری، سیمان بیارجمند، کارخانه کنسانتره، محیط‌زیست و... این روزها نقل همه محافل اجتماعی شهرستان شاهرود است.

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود نیز در طرح مطالبات مردمی این شهرستان از سفر ریاست جمهوری، گفت: امروز ۲۶۶ واحد صنعتی در شاهرود وجود دارد که ۳۸درصد از آن‌ها یا راکد هستند و یا در حال ورود به رکود و تعطیلی محسوب می‌شوند اما ۴۲درصد از واحدهای صنعتی فعالیت خود را ادامه می‌دهند هرچند باید در نظر داشت که برخی از واحدهای تولیدی در این شهرستان نیز با۵۰درصد توان خود ادامه حیات می‌دهند که این بخش‌های تولیدی باید موردحمایت قرار گیرند.

سید محمدرضا هاشمی همچنین بیان داشت:  امروز برخی از واحدهای صنعتی ما با تعدیل نیرو مواجه شده‌اند که این به دغدغه‌ای برای مدیران ارشد استانی و شهرستانی بدل شده لیکن به نظر می‌رسد با اتخاذ تصمیمات و مدیریت مناسب تا حد زیادی می‌توان از پدیده بیکاری در شرق استان جلوگیری کرد چراکه امروز فاصله بین اشتغال در شرق و غرب استان بسیار زیاد است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۳روستای بیارجمند با تانکر آب‌رسانی می‌شوند، افزود: مشکل آب، مبارزه با خشک‌سالی و اثرات سوء آن، احداث راه‌های مواصلاتی به‌خصوص در بخش بیارجمند، حفظ ساختار محیط زیستی، ضرورت توجه به زیرساخت‌های ورزشی مانند استادیوم ۱۵هزارنفری و سالن سه‌هزاری نفری شاهرود همچنین استخر بیارجمند، حمایت از مردم روستانشین به‌خصوص در بخش طرود، لایروبی قنوات، حمایت دامداران و ...از دیگر مطالبات مردم است.

آب مطالبه جدی مردم شاهرود

حجت‌الاسلام امینی، امام‌جمعه موقت شاهرود نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، نگاه ویژه دولت به شرق استان را خواستار شد و گفت: بیکاری، مشکلات خشک‌سالی و صنایع از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم شرق استان بوده که متأسفانه هیچ‌گاه موردتوجه دولت‌ها نبوده است.

از سوی دیگر امام‌جمعه بسطام نیز رفع مشکل کمبود آب را مهم‌ترین مطالبه مردم سراسر استان سمنان عنوان و بیان کرد: خواسته ما رفع مشکل کمبود آب به‌منزله یک هدیه و یادگاری از دولت است و رفع این مشکل به معنای آبادانی این استان کویری خواهد بود.

ساماندهی و مدیریت جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی منطقه خواسته دیگر سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه بسطام در آخرین جمعه فروردین بود. وی همچنین افزود: مردم باید ببینند که چند نفر در این بخش شاغل شده و زندگی‌شان را بر این اساس می‌گذرانند و حس کنند که در اقتصادشان تأثیر گذاشته است.

وی همچنین گفت: ارتقاء بسطام دغدغه و خواسته چند سال اخیر مردم این منطقه از رئیس‌جمهوری است و کماکان چشم‌انتظار تحقق هستند و تقاضا و خواسته خود را به گوش روحانی و استاندار سمنان می‌رسانند.

میامی از قلم نیافتد

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور امام‌جمعه میامی در اظهارنظری کوتاه ضمن بیان مطالبات مردم این شهرستان از سفر ۳۱فروردین هیئت دولت، گفت: بیشترین حوزه عمل در اقتصاد مقاومتی مربوط به دولت است و از رئیس‌جمهوری می‌خواهیم برای انتقال آب دریای خزر به استان سمنان تلاش کند.

فرماندار این شهرستان اما بابیان اینکه ۲۶طرح برای ارائه در سفر هیئت دولت از میامی معرفی‌شده‌اند، گفت: دراین‌بین، پنج پروژه خاص برای ارائه به رئیس‌جمهوری آماده‌شده است.

احمد قاضی در اظهارنظری جالب پیرامون مردم میامی، بیان داشت: همان‌طوری که مردم انقلابی این خطه با حضور حماسی خود پای صندوق‌های رأی در روز هفتم اسفندماه سال گذشته دشمنان را ناامید کردند، انتظار می‌رود با حضور حداکثری خود و استقبال گرم از رئیس‌جمهوری و هیئت دولت حماسه دیگری خلق کنند و امیدواریم دولت نیز به همان میزان نسبت به پروژه‌های این شهرستان عنایت داشته باشد.

وی افزود: این سفر می‌تواند زمینه پیشرفت و توسعه بیشتر استان سمنان و شهرستان میامی را فراهم آورد.

قاضی اما آدینه گذشته برای گفتگو با مردم به خطبه‌های نماز جمعه میامی دعوت شد و در آنجا گفت: طرح گازرسانی به ۱۸ روستا تا قبل از پاییز امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و این طرح در دو روستا در کالپوش هم به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین گفت: تمام مشکلات و پیشنهاد‌های شهرستان دیده‌شده و خدمت رئیس‌جمهور ارائه خواهد شد.

متروی تهران گرمسار پیگیری شود

گرمساری‌ها نیز در مطالباتشان از هیئت دولت حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، امام‌جمعه این شهر در خطبه‌های نماز جمعه آخرین آدینه فروردین‌ماه، احداث سیلوی گندم گرمسار و خط متروی گرمسار-تهران را در زمره مهم‌ترین مطالبات مردمی بیان داشت.

حجت‌الاسلام سید علی مهدی نژاد با اشاره به ارسال نامه‌ای مشترک با سه امضای امام‌جمعه، فرماندار و نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس به رئیس‌جمهوری اظهار داشت: مضمون این نامه در خصوص مشکلات و خواسته‌های اولویت‌دار مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان است که برای رئیس دولت تدبیر و امید نوشته‌شده و در این سفر به روحانی تقدیم خواهد شد.

امام‌جمعه گرمسار، احداث سیلو و ریل‌گذاری متروی تهران - گرمسار را از مهم‌ترین نیازهای مردم دانست و گفت: با توجه به اینکه رفت‌وآمد مردم گرمسار به تهران زیاد است و مردم شهرستان درزمینهٔ کشاورزی در استان سمنان حرف برای گفتن دارند، برای نگهداری محصولات خود نیازمند انبارهایی مناسب هستند.

وی افزود: تقاضاهای دیگری ازجمله تأسیس بندر خشک در گرمسار، انتقال آب از سد نمرود و ساخت جاده چهاربانده از گرمسار به فیروزکوه نیز در این نامه ذکرشده است.

ضرورت ایجاد بندر خشک برای گرمساری‌ها

غلامرضا کاتب نماینده گرمسار و آرادان در مجلس نیز بابیان اینکه ۵۵درصد صنایع استان در گرمسار است، گفت: با ايجاد منطقه ويژه اقتصادي و استقرار گمركات كشور در اين شهرستان می‌توانیم صادرات و واردات را در اين منطقه شاهد باشيم.

وی همچنین خواستار پیگیری طرح منطقه اقتصادی گرمسار شد و گفت: در صورت افتتاح این قبیل پروژه‌ها گرمسار و آرادان می‌توانند درراه توسعه گام‌های مؤثری بردارند که این مهم نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

فرماندار گرمسار نیز بابیان اینکه گرمسار كه قطب شاخص كشاورزي در كشور است و نگاه مسئولان به این شهرستان باید ویژه باشد، گفت: تعداد بسيار زيادي از واحدهای توليدي اين شهرستان به دليل نبود نقدينگي و همچنين تورم دچار مشكلات زيادي شدند كه با تزريق نقدينگي و پرداخت تسهيلات کم‌بهره می‌توان آن‌ها را فعال كرد.

داریوش طاهری بابیان اینکه معادن نمك اين منطقه قابليت تبديل به منطقه توريسم درماني را دارد، ادامه داد: نگاه ویژه دولت به گرمسار می‌تواند توسعه را به همراه داشته باشد.

گازرسانی به ایوان کی پیگیری می‌شود

مردم ایوان کی نیز با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند همان‌گونه که استاندار سمنان در دیدار از شهر جدید ایوان کی بر لزوم ایجاد مسکن‌های جدید در این شهر تأکید کرد: دستگاه‌های اجرايي خدمت رسان تلاش كنند خدمات موردنیاز مردم را براي این شهر جديد تأمین كنند چراکه این شهر نیازمند توجه مسئولان است.

خباز بابیان اینکه یکی از اقدامات درخور توجه برای ایجاد زیرساخت‌ها در ایوان کی پیگیری گازرسانی به واحدهای مسکونی جدید است، گفت: دستگاه‌های آب و فاضلاب شهري و شركت گاز با تمهيدات لازم و همكاري مسئولان و ديگر دستگاه‌ها نسبت به فراهم كردن زیرساخت و ارائه خدمات براي اين واحدها اقدام كنند از سوی دیگر این مطالبه مردمی قطعاً در آستانه سفر ریاست جمهوری فراموش نمی‌شود.

وی افزود: بايد همه مسئولان و دستگاه‌های مربوطه با هماهنگي و همدلي تلاش كنند تا مشكلات اين شهر جديد حل شود و مردم بتوانند از مسكن خوب و امكانات و خدمات پايدار استفاده كنند.

۸۰پروژه در سرخه آمده ارائه به دولت

مردم سرخه این روزها حال و هوایی متفاوت از سایر نقاط استان دارند مردم این شهرستان به استقبال فرزند خود می‌روند و به گفته فرماندارشان از وی ۸۰پروژه مطالبه دارند.

رضا کرمی در خلال جلسه کمیته استقبال مردمی از روحانی، گفت: ۸۰ پروژه عمرانی در زمینه‌های مختلف ازجمله آب، راه، محیط شهری، آموزش عالی، حوزه علمیه، صنعت، گردشگری و جذب توریست آماده‌شده است که تمام پروژه‌های پیشنهادی به اطلاع رئیس‌جمهور و هیئت‌وزیران خواهد رسید و در حضور یکی از وزرا در روز سفر در شهرستان سرخه مطرح خواهد شد.

وی بابیان اینکه در طول عمر دولت تدبیر و امید خدمات شایان و بسیار خوبی به ملت ایران صورت گرفته است، گفت: این عملکردها و اقدامات باید برای مردم شهرستان سرخه اطلاع‌رسانی شود.

سرخه نیازمند پیگیری مطالبات

بخشدار مرکزی سرخه نیز دراین‌باره گفت: فرمانداری شهرستان با استفاده از اطلاعات وصولی تمام دستگاه‌های اجرایی، مشکلات و کمبودها را جمع‌آوری کرده و این مشکلات را در قالب پنج فقره نامه به امضای فرماندار، امام‌جمعه و نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس رسانده تا به اطلاع رئیس‌جمهور در سفر به استان سمنان برساند و در سفر یکی از وزرا به سرخه، مشکلات و چالش‌های شهرستان به اطلاع وی نیز رسانده می‌شود.

 ظهور جعفری با اشاره به لزوم توجه مسئولان به بحث گردشگری، توریستی و سرمایه‌گذاری در سرخه افزود: یکی دیگر از مسائل و مباحث مهمی که در سفر رئیس‌جمهور به همراه هیئت‌وزیران مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و به اطلاع هیئت دولت رسانده خواهد شد، بحث جذب سرمایه‌گذار برای توسعه صنعت گردشگری خواهد بود.

جعفری اما در اظهارنظری استقبال مردم را به پیگیری طرح‌های مردم گره زد و بیان کرد: پیشنهاد حدود ۸۰ پروژه از شهرستان سرخه در سفر کاروان تدبیر و امید به هیئت دولت ارائه‌شده و از سوی دیگر قدردانی مردم استان سمنان از تلاش‌های رئیس‌جمهور و هیئت دولت در روز استقبال با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم استان متبلور خواهد شد.

دامغان۱۶۸طرح برای سفر ریاست جمهوری پیش‌بینی کرد

منتخب مردم دامغان در مجلس دهم بابیان اینکه انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان یکی از طرح‌های پیشنهادی در سفر هیئت دولت است، گفت: این طرح مشکلات بخش کشاورزی را رفع می‌کند.

 ابوالفضل حسن بیکی اظهار داشت: با اجراشدن طرح انتقال آب از دریای خزر مشکل تأمین آب استان برطرف می‌شود و شخص رئیس‌جمهور نیز از اجراشدن این طرح مهم آبی حمایت و بارها بر انجام آن تأکید کرده‌اند و استاندار سمنان هم به جد به دنبال اجرایی شدن آن است.

وی افزود: ۱۶۸ طرح از شهرستان دامغان بااعتباری معادل یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال برای سفر هیئت دولت پیشنهادشده که تصویب آن‌ها می‌تواند تحولی عظیم در منطقه ایجاد کند.

منتخب مردم دامغان در مجلس دهم بابیان اینکه مردم این شهرستان استقبال از رئیس‌جمهور در مرکز استان را با حضوری فعال ماندگار خواهند ساخت، گفت: این حضور به دشمنان نشان خواهد داد که مردم دوستدار رهبری و مسئولان خود هستند و نقشه‌های دشمنان را علیه ملت ایران که می‌خواهند بین مردم و مسئولان فاصله و جدایی بی اندازند را خنثی و نقش بر آب می‌کنند.

کریدور شمال-جنوب مطالبه مردم دامغان

حسن بیکی اما بابیان اینکه برای حل مشکل آب روستای محروم کوه زر نیازمند ۱۲۰میلیارد ریال اعتبار هستیم که برای تأمین آن باید در سفر رئیس‌جمهور تصمیم‌گیری شود، گفت: آب موردنیاز این مردم محروم باید از ۳۰کیلومتری روستا تأمین شود که شرکت آب و فاضلاب روستایی باید در این زمینه تلاش کند تا مشکل برطرف شود همچنین باید روستاهای ما در تمامی بخش‌ها توسعه یابند که تأمین آب و تقویت بخش کشاورزی می‌تواند بستر رشد و توسعه را فراهم کند و در این راستا دولت باید نهایت همراهی و همکاری را داشته باشد.

فرماندار دامغان نیز با اشاره به لزوم پیگیری طرح کری دور شمال-جنوب، گفت: این طرح می‌تواند توسعه را به دامغان گسیل کرده و در راستای اشتغال‌زایی و آبادانی به‌خصوص در روستاهای مسیر این کری دور نقش مهمی ایفا کند.

علی‌اصغر مجد با اشاره به اهمیت این پروژه ملی در توسعه استان و شهرستان دامغان و همچنین مقوله اشتغال‌زایی و سیل درآمدها به این منطقه، اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم و اصلی استان احداث کری دور شمال به جنوب و به‌عنوان چهارراه طلایی در این استان است که دولت نیز در تکمیل آن نگاه ویژه و وافری دارد چراکه این طرح عمرانی بزرگ می‌تواند نگین درخشان طرح‌های عمرانی استان لقب گیرد.

وی همچنین درباره ۱۶۸طرح پیشنهادی برای این سفر توضیح داد: این تعداد طرح پیشنهادشده در بخش‌های میراث فرهنگی، آب و فاضلاب روستایی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، راه و ترابری، ورزش و جوانان، برق، آموزش‌وپرورش و مراکز آموزش عالی بوده که برای بررسی لازم تقدیم هیئت دولت شده است.

سمنان ۳۱ فروردین میزبان فرزند خود

درنهایت سفر ریاست جمهوری ۳۱فروردین‌ماه به استان سمنان انجام می‌شود و همان‌طور که خباز استاندار سمنان تأکید دارد نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور و وزیران در شهرستان‌های مختلف استان تلاش خواهند كرد تا با شناسایی مهم‌ترین چالش‌های هر شهرستان در شورای اداری شهرستان و استان، دغدغه‌ها را انعكاس دهند و پیشرفت و رونق اقتصادی را به ارمغان آورند.

خباز بابیان این‌که پروژه‌های قابل‌افتتاح از سوی همه ادارات و سازمان‌ها به استانداری ارسال‌شده است، گفت: تلاش می‌کنیم پروژه‌هایی كه درشان رئیس‌جمهور باشد و به اتمام برسد تا به رئیس‌جمهور معرفی كنیم و ایشان از طریق ویدیو كنفرانس افتتاح كند.

وی افزود: تشكیل ستاد مردمی استقبال از كاروان تدبیر و امید در شهرستان‌های مختلف استان گویای این است كه مردم با شور غیرقابل وصفی در تدارك استقبالی بی‌سابقه از كاروان تدبیر و امید هستند.

محمدرضا صالحی مشاور نهاد ریاست جمهوری نیز بابیان اینکه مصوبات خوب و قابل‌توجهی برای سفر دولت به استان سمنان در نظر گرفته‌شده است، گفت: این پروژه‌ها در روز سفر به اطلاع مردم خواهد رسید.

درنهایت باید به انتظار روز موعود رسید تا مطالبات مردم سمنان از تیم لیگ برتری تا لوله‌کشی و انتقال آب دریای خزر و از راه و ابنیه تا کشاورزی و اشتغال و مسکن مهر با حضور هیئت‌وزیران موردبررسی قرار گیرد حال در این‌بین کدام‌یک از این پروژه‌ها به نتیجه می‌رسند، برای قضاوت زود است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید